מועדון חברים חדש יסייע לסטונדטים לרכוש דירה ראשונה

התאחדות הסטודנטים וחברת הצרכנות אנגל-שביט חתמו על הסכם להקמת מועדון החברים "הבית האקדמי" ■ יו"ר התאחדות הסטודנטים: "נמאס לנו לממן את העשירון העליון"

גלעד ארדיטי ואסף אנגל / צילום: התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות
גלעד ארדיטי ואסף אנגל / צילום: התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות

התאחדות הסטודנטים וחברת הצרכנות אנגל-שביט חתמו הבוקר (ב') על הסכם להקמת מועדון החברים "הבית האקדמי" - חברה שמטרתה לסייע לסטודנטים ואקדמאים צעירים לרכוש דירה ראשונה.

פיילוט משותף של הצדדים שהושק כבר בחודש פברואר, פרויקט "יאפא" ברחוב טוכולסקי בדרום יפו על גבול בת-ים, נחל הצלחה כשבתוך שעות ספורות שווקו בו כל הדירות במחירים שנעו בין 995 אלף שקל לדירות 49 מ"ר עם מרפסת ומחסן, לדופלקסים שנמכרו בכ-2 מיליון שקל.

בפרויקט הפיילוט הובטחו לרוכשים תנאי מימון נוחים, לרבות הלוואות להשלמת ההון העצמי הנדרש לקבלת המשכנתא, בסכום של עד 150 אלף שקל. עם זאת, במקביל להשקת הפרויקט ביפו נשמעו בשוק הנדל"ן קולות אשר הביעו ספק באשר ליכולתו של המיזם לסייע לציבור הסטודנטים מול מצוקת הדיור.

בין השאר נטען כי סטודנטים רבים לא יוכלו לעמוד בהחזר החודשי הכפול - על המשכנתא ועל ההלוואה להשלמת ההון העצמי. עוד נטען כי קהל היעד למיזם רחב בהרבה מציבור הסטודנטים בארץ, בהיותו כולל קרובי משפחה מדרגה ראשונה של הסטודנטים, וכי דירות רבות במיזם צפויות ליפול לידיהם של משקיעים, דבר שישפיע על איכות תחזוקת הנכסים והשטחים הציבוריים בפרויקט.

הבנקים מתנערים ממתן הלוואות לסטודנטים

מהתאחדות הסטודנטים נמסר, כי בימים אלה מתנהל משא ומתן לקראת הכרזה על פרויקטים נוספים של החברה בפריפריה. נוסף על פרויקטי בינוי למגורים, בחברה החדשה אומרים כי זו תפעל להקמת מכללה ללימודי תואר ראשון בנדל"ן, סוכנות תיווך בפריסה ארצית לסטודנטים, חברה לניהול ואחזקת מבנים שתפעל בעיקר במעונות סטודנטים וחברה לייזום נדל"ן.

יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות, גלעד ארדיטי, התייחס להקמת הבית האקדמי ואמר כי "נמאס לנו לממן את העשירון העליון. לפי סקר הסטודנט האחרון שערכנו, ההוצאה על שכר דירה היא בגובה 53% מההכנסה הממוצעת של הסטודנטים. מדובר במאות אלפי שקלים שעוברים מהכיס שלנו לבעלי הדירות. לכן החלטנו לקחת את העתיד שלנו ושל מאות אלפי סטודנטים ובוגרים בידיים ולהלחם כדי לתת להם את הכלים וההזדמנות לבנות עתיד ולהגיע לדירה בבעלותם".

אסף אנגל, שותף בחברת אנגל-שביט ומנכ"ל החברה החדשה, אמר כי "אנחנו ה'חבר' של הסטודנטים בתחום הנדל"ן, הבית האקדמי נוצר מתוך הבנה שהסטודנטים הם קהל היעד החשוב והעיקרי של מדינת ישראל, שיכול להביא לשינוי אמיתי. כוונתינו היא שהבית האקדמי יהיה דומיננטי בשוק הנדל"ן כפי שאיסתא בשוק התיירות".