לאומי מתכוון למכור את החוב של פישמן תוך שבועות

הבנק מינה את לאומי פרטנרס לקדם את מכירת החוב המגובה במניות כלכלית ירושלים ■ הערכות: מעל ל-10 גופים התעניינו ברכישת החוב

אליעזר פישמן / צלם: תמר מצפי
אליעזר פישמן / צלם: תמר מצפי

בנק לאומי מעלה הילוך בניסיון לממש את החזקותיו של אליעזר פישמן בחברת הנדל"ן כלכלית ירושלים. בצעד חריג, פרסמה היום לאומי פרטנרס, זרוע הבנקאות להשקעות של לאומי, הודעה לפיה הבנק ביקש להעמיד דרכה למכירה את החוב של פישמן המוערך בכ-1.5 מיליארד שקל, מולו קיימים ביטחונות ובראשם 40% ממניות בכלכלית ירושלים.

"בהמשך לפניות מרובות מאמצעי התקשורת, מאשרת לאומי פרטנרס כי בעקבות התעניינות מצד מספר רב של גופים ברכישת חוב של חברות פרטיות בבעלותו של פישמן לבנק לאומי, פנה אליה הבנק בבקשה שתנהל במסגרת שירותי הבנקאות להשקעות שלה, תהליך מסודר של התנהלות מול הגופים המתעניינים האמורים, שכוללת פתיחה של חדר מידע, במטרה לקדם את מכירת החוב במהלך השבועות הקרובים", נמסר מלאומי פרטנרס.

לפישמן חוב של מעל ל-4 מיליארד שקל לבנקים השונים, כאשר החוב ללאומי מוערך כאמור בכ-1.5 מיליארד שקל. פישמן מתקשה בפירעון החוב, ועל כן החליטה באחרונה מנכ"לית לאומי, רקפת רוסק עמינח, להעמיד למכירה את הבטוחה המרכזית שבידי הבנק - 40% ממניות השליטה בכלכלית, ששווי השוק שלהן עומד כיום על כחצי מיליארד שקל, ולאומי דורש לפי הערכות בעבורן כ-600 מיליון שקל. עד כה הביעו התעניינות ברכישת המניות מעל ל-10 גופים, ביניהם האחים נקש, וההערכות הן שהבנק יצליח לקבל תמורת המניות את המחיר שהוא מבקש. בכוונת הבנק לסיים את תהליך ההתמחרות בתוך מספר שבועות.

מניית כלכלית ירושלים חוותה תנודות רבות בשנה האחרונה. החברה נפגעה מהמשבר החריף ברוסיה, וזאת בשל הפעילות שלה במדינה באמצעות חברת מירלנד, שכבר נאלצה לבקש הסדר חוב מבעלי האג"ח שלה. יחד עם זאת, מאז נודע לפני כשבועיים כי לאומי האיץ את המגעים למכירת השליטה בחברה, זינקה המניה בכ-20%, מתוך הערכה בשוק שהבנק יצליח למכור את המניות בפרמיה לעומת מחיר השוק.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".