פרשת רונאל פישר: נסגר התיק הפלילי נגד ניצב ירון בארי

מח"ש: התיק נגד ניצב בארי, מפקד אגף התנועה במשטרה שנחשד במעורבות בפרשת רונאל פישר, ייסגר - ועניינו יועבר לטיפול משמעתי

ירון בארי/ צילום :ליאור מזרחי
ירון בארי/ צילום :ליאור מזרחי

התיק נגד ניצב ירון בארי, מפקד אגף התנועה במשטרה שנחשד במעורבות בפרשת עו"ד רונאל פישר, ייסגר, ועניינו יועבר לטיפול משמעתי.

המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים (מח"ש) הודיעה היום (ג') כי על דעת פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, היא החליטה לסיים את הליך הבדיקה בעניינו של ניצב בארי במישור הפלילי.

לדברי מח"ש, ההחלטה התקבלה "בהיעדר תשתית המגבשת חשד לפלילים". עם זאת, הוחלט להעביר את העניין לבחינת מחלקת המשמעת במשטרה, "אשר תבחן את התנהלותו של ניצב בארי בגזרת איסוף תרומות עבור פנימייה של ילדים בסיכון, בניגוד לכלל האוסר על שוטרים להתרים וכן לשם בחינת התנהלותו של ניצב בארי במסגרת תפקידו מול עו"ד רונאל פישר".

בארי זומן לפני מספר שבועות לתת עדות במח"ש בעקבות דבריו של רב-פקד ערן מלכה, קצין המשטרה לשעבר שהפך לעד מדינה בפרשה ושהורשע בפרשה בלקיחת שוחד, בנוגע ל"מידע מפליל" שיש לו לכאורה על בארי.

בין היתר טען מלכה, החשוד כי סחר במידע משטרתי מחקירות עבור שוחד, כי לעמותה בראשות רעייתו של בארי הועברו כספים שלא כחוק בתיווכו של פישר.

"שותים את דמי על כלום. התעקשתי והפעלתי לחצים כדי שישמעו את קולי במח"ש. היה חשוב לי לספר את הגרסה שלי, את האמת", אמר בארי לאחר שמסר את העדות. "אמרתי לחוקרי מח"ש: 'קחו, תחקרו, תבדקו - אבל תנקו אותי'. 35 שנה אני במערכת הביטחון. לא חשבתי שמישהו ינסה להשמיץ אותי כך".

בהודעת מח"ש היום נמסר כי מחומר הראיות עולה כי אשתו של ניצב ירון בארי סייעה בתום-לב לקרובת משפחתה להתרים לאירוע בר/בת-מצווה של ילדי פנימייה של ילדים בסיכון. במסגרת זו הגיעה פנייה של צד שלישי לעו"ד פישר, אשר פנה ללקוחות המשרד לבקש תרומה.

עוד עולה מחומר הראיות כי ככל הנראה מטרתו של רונאל פישר הייתה ליצור מערכת של "מחויבות הדדית", במסגרתה הוא ידאג לאיסוף התרומות עבור העמותה, ובתמורה יקבל סיוע מניצב ירון בארי, במסגרת תפקידו כראש אגף משמעת במשטרה, בכל הנוגע לתיקים בהם פישר ייצג שוטרים בהליכים משמעתיים.

עם זאת, לא נמצא יסוד לחשד לכך שבארי היה מודע לכוונותיו הפליליות של פישר.

לדברי מח"ש, "בנסיבות אלה הבדיקה העלתה כי אין חשד לביצוע עבירה פלילית מצדו של ניצב בארי".