גילה אוסר על שופרסל לפתוח סניף נוסף במצפה רמון

הממונה על ההגבלים: "חשש ששופרסל תנציח את המונופול שלה ביישוב גם בשנים הבאות"

פרופ' דיויד גילה / צילום: יונתן בלום
פרופ' דיויד גילה / צילום: יונתן בלום

הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה, הודיע היום (ד') לשופרסל כי הוא אינו מאשר לה לפתוח סניף נוסף במצפה רמון.

בהתאם לחוק המזון, רשת שיווק שמחזיקה בנתח שוק של 30% ומעלה באזור מסוים, מחויבת לקבל אישור מוקדם של הממונה על ההגבלים לפתיחת סניף נוסף. זהו אחד הסעיפים בחוק, שמטרתו להגביר את התחרות ולהשפיע בואפן זה על יוקר המחיה.

כיוון ששופרסל היא רשת השיווק היחידה הפעילה במצפה רמון, ומתוקף כך היא מחזיקה בנתח שוק של 100%, היא צריכה אישור מהממונה על ההגבלים לפתיחת סניף נוסף.

שופרסל מפעילה מזה עשרות שנים סניף במצפה רמון, שגרר לא מעט ביקורת על רקע המחירים הגבוהים בסניף ביחד למרכז הארץ. בסוף 2013 שופרסל החליטה להסב את הסניף השכונתי "שופרסל שלי" לסניף דיסקאונט תחת המותג "שופרסל דיל", ובכך למעשה הוזילה את המחירים - וזאת בעקבות הלחץ של התושבים ולאחר שהסופרמרקט השיתופי "העגלה" יצר ביישוב תחרות עם מחירים נמוכים.

גילה אומר כי שופרסל ביקשה להקים חנות במרכז מסחרי אשר מתוכנן להיבנות במצפה רמון, ואשר יכלול סופרמרקט וחנויות נוספות. לדבריו, "הקמתו של המרכז המסחרי מהווה חלון הזדמנויות נדיר לפתיחת שוק המזון במצפה רמון, שהיה במשך שנים בשליטתה המוחלטת של שופרסל, לתחרות.

"מצאתי כי בנסיבות המיוחדות שנוצרו במצפה רמון, קיים חשש שפתיחה של חנות שופרסל במרכז המסחרי המתוכנן תסכל את האפשרות לפתיחת חנות של קמעונאי מתחרה במצפה רמון, ותנציח את המונופול של שופרסל ביישוב גם בשנים הבאות. לפיכך, לא ניתן לאשר את פתיחת החנות החדשה על-ידי שופרסל על-פי הסטנדרט שקבע החוק".

תגובת שופרסל טרם התקבלה.