בעלי אופיס דיפו: "נהיה הכי זולים בסל המוצרים לבית-הספר"

רני צים מנער מרשת אופיס דיפו את האבק: סניפים מפסידים נסגרו, אחרים הוקטנו, וכעת הוא מבטיח גם להביא בשורה במחירים ■ "ענף מכשירי הכתיבה ריכוזי, רדום ולא תחרותי"

רני צים / צלם: תמר מצפי
רני צים / צלם: תמר מצפי

רשת אופיס דיפו מתייעלת: 4 חודשים אחרי שנאלץ לרכוש את מלוא הבעלות על הרשת מהשותף לשעב, רונן לוי, מגבש רני צים אסטרטגיה חדשה לרשת. במסגרת זו סגרה הרשת את הסניפים המפסידים בקריית שמונה ובאילת, וצמצמה משמעותית את רצפת המכירה בסניפים הקיימים.

הרשת מונה היום 31 סניפים, שבמרביתם רצפת המכירה הוקטנה לשני פורמטים: סניפים קטנים בגודל 350 מ"ר, וסניפים גדולים בגודל של עד 700 מ"ר.

"קיבלנו רק מותג", מסביר צים. "רוב החנויות היו בגודל 1,500-2,000 מ"ר. את החנות בשפיים צמצמנו מ-2,000 מ"ר ל-400 מ"ר. בסטאר סנטר באשדוד סגרנו חנות בגודל 1,300 מ"ר, ופתחנו במקומה חנות בגודל 400 מ"ר. החל מחודש מארס הפדיונות באופיס דיפו עומדים על 2,200 שקל למ"ר לחודש. הקטנת הסניפים הביאה לא רק לעלייה בפדיון למ"ר, אלא גם לעלייה בפדיון הכללי של הסניפים".

צים אומר עוד כי הוא יביא לרשת את בשורת המחיר, במטרה לפנות לקהל לקוחות רחב יותר.

לדבריו, "אף אחד לא הצליח להחזיק את אופיס דיפו שנה, והעסק קרס. אופיס דיפו הייתה רשת גמלונית, מלאה באבק, שדיברה רק לעשירונים התשיעי והעשירי. לא הייתה מודעות למחירים. הסחר היה יושב וקובע נניח שעל מוצר X מרוויחים 100%, ואם אתה רוצה - תקנה, לא רוצה - אל תקנה. אני הולך לעשות מהפכה בתחום. אנחנו רוצים שהרשת תהיה נגישה ועממית לכולם. שאנשים יקנו מטענים לטלפונים ניידים ב-20 שקל ולא ב-100 שקל. אני מאמין במחירים זולים".

סניף אופיס דיפו / צלם: סיון פרג'
 סניף אופיס דיפו / צלם: סיון פרג'

מחפשת מנועי צמיחה חדשים

צים, שהחזיק בעבר בשליטה ברשת שיווק הדיסקאונט מחסני כמעט חינם, אומר כי בכוונתו לתרום להגברת התחרות בענף. "הענף ריכוזי, רדום ולא תחרותי. נביא את התחרות מרשתות השיווק לענף מכשירי הכתיבה ומוצרי החזרה לבית-הספר", הוא אומר.

רשת אופיס דיפו מחפשת גם מנועי צמיחה חדשים, ובמסגרת זו היא השיקה לפני חודש אתר מכירות באינטרנט, שמחיריו זהים למחירי הרשת. ההזמנה תתאפשר לרוב אזורי הארץ, בתוספת תשלום דמי משלוח בגובה 20 שקל.

באחרונה פתחה הרשת בפיילוט עם דואר ישראל, למסירת דברי דואר בסניפי הרשת. כרגע הפיילוט מתקיים ב-3 סניפים: קריית אונו, גרנד חיפה ומגדל שלום.

מנוע צמיחה אחר הוא בתחום השוק המוסדי. ברשת מתכננים להרחיב את פעילות החטיבה העסקית. "אנחנו מחפשים לקנות פעילות של חטיבה עסקית ולהיכנס לתחום", מספר צים.

בהמשך לכוונת אופיס דיפו להיות שחקן משמעותי במכירות מוצרי החזרה לבית-הספר, צים שואף להבטיח את הסל הזול ביותר. כך למשל, הרשת תמכור ילקוטים עם תכולה של ציוד מתאים במחיר של 50 שקל. יוצעו גם ילקוטים אורתופדיים.

צים אומר: "נהיה הכי זולים בסל. אין רשת בישראל שמרוויחה על כל הפריטים שלה. אם מחר תיפתח חנות, והיא תמכור ילקוט מסוים ב-100 שקל - נוריד את המחיר. יהיו לנו מבצעים של מוצרים איכותיים בשקל וב-5 שקלים".

לדבריו, "הסתובבתי בימים האחרונים וראיתי מחירים גבוהים משמעותית מאיתנו אצל המתחרים. לי אין כוונה להעלות מחירים. אחד השחקנים ניגש אליי ואמר לי: 'אתה הילד הרע של הענף. תן לנו להרוויח. הענף רדום כבר הרבה זמן'. זה היה המסר בסגנון של מה אתה משתגע, תירגע ותרוויח איתנו".

אופיס דיפו

בעלים: רני צים

מנכ"ל: יריב טל

מספר סניפים: 31

פתיחת סניפים ב-2015-2016: 12-15

מחזור מכירות 2014: 120 מיליון שקל (ללא מע"מ)

צפי מכירות ל-2015: 160-180 מיליון שקל (ללא מע"מ)