דיווח: יוון הגישה לנושים הצעה נוספת לפתרון המשבר

(עדכון) - שרי גוש האירו המכונסים בבריסל בודקים הצעה חדשה שהוגשה על ידי יוון אבל אמרו כי לא תתקבל הצעה הסוטה בהרבה מהמתווה המקורי עם המלווים

 רה"מ היווני אלכסיס ציפראס וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל / צילום: רויטרס
רה"מ היווני אלכסיס ציפראס וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל / צילום: רויטרס

סוגיית יוון ממשיכה להשפיע על השווקים בעולם גם היום, לקראת הכרעות גורליות היום או בימים הקרובים.

לפי זמן קצר דווח בסוכנויות הידיעות כי שרי גוש האירו המכונסים בבריסל בודקים הצעה חדשה שהוגשה על ידי יוון אבל אמרו כי לא תתקבל הצעה הסוטה בהרבה מהמתווה המקורי עם המלווים.

שני פקידים בכירים אישרו כי שרי האוצר של גוש האירו קיבלו שני מסמכים לעיונם, אחד שאושר על ידי יוון ואחד על ידי הנושים, יש ביניהם הבדלים אבל הם הולכים ומצטמצמים. "ההבדלים בין ההצעות הולכים וקטנים", אמר אחד הגורמים.

העיתון "פייננשל טיימס" דיווח היום (ה') כי האיחוד האירופי הציב לראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס אולטימטום: הגש הצעה משופרת לנושים עד 13:00 (שעון ישראל) או שהצעת הנושים תהיה היחידה שתעלה לדיון בפגישת שרי האוצר של גוש האירו שתתקיים היום.

"רמת התסכול גבוהה מאוד. אני לא רואה עסקה באופק", אמר אחד הגורמים המקורבים לנושא ל"פייננשל טיימס".

אתמול הסתיימה פגישת מנהיגי גוש האירו ועמיתיהם מיוון שוב ללא תוצאות. היום הם ייפגשו שוב כאשר המשקיעים בעולם במתח לאחר פרסום הדיווחים לפיהם נושיה של יוון דחו את הצעת הרפורמות שלה. הודעה של היורוגרופ בנושא תפורסם בלילה.

אם הפגישה היום תסתיים גם היא ללא תוצאות, יוון תיכנס למצב של חדלות פירעון ותפרוש מגוש האירו, עניין שעלול לגרור תגובה אלימה בשווקים.

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס נפגש אתמול עם נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי ועם נשיא הנציבות האירופית ז'אן קלוד-יאנקר בבריסל. השלושה דנו ברפורמות להן התחייבה יוון בהצעתה, והיום הם יפגשו שוב, עוד לפני הפגישה המכרעת, בניסיון לגשר על הפערים.

בפגישה עם עמיתיו האירופים הציג ראש ממשלת יוון הצעות פייסניות יותר להסכם הצלה חדש, וזאת בניסיון של הרגע האחרון להשיג סיוע חירום בסך 7.2 מיליארד אירו ולמנוע את חדלות הפירעון של יוון ב-30 ביוני, אולם גם הדיונים הללו, כאמור, העלו חרס.