הדולר והאירו התחזקו מול השקל; צנחו עד 2.3% מאז יום ב'

הדולר היציג התחזק בכ-0.6% ל-3.792 שקלים והאירו היציג התחזק בכ-0.65% ל-4.2508 שקלים ■ מאז החלטת הריבית ומסיבת העיתונאים של בנק ישראל הדולר השלים צניחה של 1.1% מול השקל והאירו השלים צניחה של 2.3%

דולר-סימן שאלה-כסף / צילום: שאטרסטוק
דולר-סימן שאלה-כסף / צילום: שאטרסטוק

לאחר שהדולר והאירו צנחו בחדות מול המטבע המקומי מאז החלטת הריבית ביום שני, השקל נחלש היום (ו') במסחר הבינבנקאי במט"ח מול שני המטבעות הזרים המובילים. הדולר היציג התחזק בכ-0.6% ל-3.792 שקלים והאירו היציג התחזק בכ-0.65% ל-4.2508 שקלים. מאז יום שני הדולר השלים צניחה של 1.1% מול השקל והאירו השלים צניחה של 2.3%.

בנק ישראל התערב אתמול באגרסיביות בשוק המט"ח ורכש עפ"י הערכות כרבע מיליארד דולר. ל"גלובס" נודע כי גופים שונים ממליצים להגדיל את פוזיציות השורט כל עוד הדולר-שקל מתחת ל-3.8 שקלים. פעילים בשוק מדווחים על מכירות אגרסיביות של דולרים מצד קרנות גידור, אך מצד שני ישנם גופים שמנצלים את השפל בשער האירו כדי לקנות.

בבנק אגוד כותבים בסקירה השבועית, כי "ההסתייגות של נגידת בנק ישראל מלנקוט צעדים מרחיבים נוספים, יחד עם תחזיות להעלאה מהירה של הריבית ותחזית אגרסיבית לאינפלציה, הפילו את שוק אגרות החוב ואת הדולר השבוע. הרכישה של בנק ישראל של 250 מיליון דולר הצליחה להעלות קלות את השער אל סביב ה-3.77 שקלים ולמתן מעט את הנפילה של הדולר שהתרחשה אחרי מסיבת העיתונאים.

"נפילה זו של הדולר היתה בניגוד גמור להתחזקותו בעולם על רקע אי הוודאות הגוברת באשר לעתיד יוון ואירופה ונתוני מאקרו חיוביים יחסית בארה"ב. נקודת תמיכה קרובה הינה 3.71 שקלים לדולר ונקודת ההתנגדות היא 3.834 שקלים".