רכבת ישראל: רצינו להוסיף עוד רכבות - הוועד מתנגד

הנהלת הרכבת תכננה להוסיף 4 רכבות בקו הוד השרון ראשל"צ כדי להקל על עבודות הרכבת הקלה בת"א - ונתקלה בהתנגדות הוועד ■ הוועד: "הנהלת החברה נוקטת בצעדים חד-צדדיים ולא לוקחת אחריות על מחדליה שלה"

רכבת ישראל / צילום: איל יצהר
רכבת ישראל / צילום: איל יצהר

רכבת ישראל דיווחה היום (א') לבורסה על כוונת ועד עובדי החברה לנקוט עיצומים ולא להפעיל 4 רכבות נוספות בקו הוד השרון-ראשל"צ.

מדובר ברכבות שנועדו לתגבר את הקו הקיים בעת עבודות התשתית של הרכבת הקלה בת"א, החל מ-2 באוגוסט.

"ועד עובדי הרכבת הורה לעובדים שלא להפעיל את הרכבות שתוכננו לתגבר את השרות לנוסעים בשל עבודות הרכבת הקלה", נמסר מרכבת ישראל.

בהנהלת הרכבת טוענים כי ראשי ועד העובדים הודיעו שהנחיית הסירוב מגיעה מההסתדרות: "ההסתדרות הנחתה את העובדים שלא למלא כל הוראה הקשורה לתוספת רכבות זו".

לפי הדיווח לבורסה, ועד העובדים הודיע כי העיצומים יחלו היום (א'), וכי אין להנהלת הרכבת יכולת להעריך מה יכללו העיצומים.

מוועד העובדים נמסר: "הנהלת רכבת ישראל לא הודיעה לוועד על הכוונה להוציא רכבות נוספות והחליטה על כך באופן חד צדדי וללא התחשבות בעובדה שיש מחסור חריף בכוח אדם מזה חודשים ארוכים. מצער שבמקום שההנהלה תקח אחריות ותכשיר כוח אדם, היא בוחרת להכפיש את הוועד.

"סמנכ"ל חטיבת נוסעים הודה בפני הוועד שהתשובה שנתן למשרד התחבורה ניתנה כלאחר יד ובחיפזון, לפני שבדקו את כלל המשמעויות התפעוליות של כל המהלך. בעקבות המשך המחלוקות עם הנהלת הרכבת והמשך הצעדים החד צדדיים, החל ממחר יחלו עיצומים ברכבת: בית הספר בלוד יהיה סגור ולא יתבצעו הדרכות מעשיות ורענונים בכל הרכבת. במקביל, ייערכו אסיפות הסברה בכל המתחמים. הנהלת החברה נוקטת בצעדים חד-צדדיים ולא לוקחת אחריות על מחדליה שלה. אנו קוראים להנהלה לחדול מכך ולנהל הידברות עניינית ובתום לב", נמסר.

מהנהלת הרכבת נמסר כי "סמנכ"ל הנוסעים מעולם לא אמר 'לאחר יד ובחיפזון'. זה נכון שמשרד התחבורה ביקש תשובה זריזה. בלי קשר - זו החלטה ניהולית פרופר שאינה פוגעת בעובדים בדבר ולכן לא מצריכה מו"מ איתם. יש לציין שמשמרת נהג קצובה ל-8 וחצי שעות, מתוכם 6 שעות נהיגה ובפועל הם נוהגים 4 וחצי שעות בממוצע".