על רקע ריבוי התאונות: ניידת להדרכת בטיחות באתרי בנייה

יו"ר ארגון הקבלנים של מחוז דן, משה נחום: "בעקבות אירוע בו נפגע ילד שנפגע סמוך לאתר בנייה ברמת-גן החלטנו להפעיל ניידת בטיחות שתעבור בין כל אתרי הקבלנים החברים בארגון הקבלנים במחוז דן"

פועל באתר בנייה / צילום: איל יצהר
פועל באתר בנייה / צילום: איל יצהר

בעקבות ריבוי מקרי תאונות העבודה באתרי בנייה בעת האחרונה, הודיעה התאחדות בוני הארץ כי תפעיל ניידת להדרכת בטיחות וגהות באתרי בנייה. הניידת, שתכשיר עובדים ומנהלי עבודה לשמירה על בטיחות העובדים באתרי הבנייה ובסביבתם, תחל לפעול כבר השבוע כפיילוט, תחילה באזור גוש דן, ובהמשך בכל רחבי הארץ.

בהתאחדות אומרים כי מטרת הפיילוט, שנעשה בשיתוף עם ארגון הקבלנים של מחוז דן וממומן על ידי קרן "מנוף" של המוסד לביטוח לאומי, היא למגר את תופעת התאונות באתרי בנייה.

ההדרכה תבוצע על ידי האגודה הישראלית לבטיחות וגהות, ובהתאחדות מקווים כי היא תסייע בהגברת המודעות בקרב פועלי הבניין לחשיבותם של כללי הבטיחות ולמניעת סכנות בעבודות הבנייה, וכן בהכרתם עם הדרכים, אמצעי המגן והבטיחות למניעת תאונות עבודה. ההדרכה תיעשה באמצעות מסכי מגע ותועבר בשש שפות - עברית, ערבית, רומנית, אנגלית, סינית וטורקית.

יו"ר ארגון הקבלנים של מחוז דן, משה נחום, אמר כי "בעקבות אירוע בו נפגע ילד שנפגע סמוך לאתר בנייה ברמת-גן החלטנו להפעיל ניידת בטיחות שתעבור בין כל אתרי הקבלנים החברים בארגון הקבלנים במחוז דן והיא תעביר השתלמות הדרכה לעובדים. ההדרכה תתבצע באופן אינטראקטיבי בתוך הניידת לכל עובד ועובד ובמימון מלא של התאחדות בוני הארץ.

"הפיילוט יוצא לדרך בימים אילו ואנחנו נשמח להתרחבותו בכל רחבי הארץ. מדי יום אנו עדים לתאונות עבודה טראגיות הגובות קורבנות ולכן חשוב לנו לקדם מודעות לנושא הבטיחות באתרי הבנייה. אנחנו שמחים להיות הסנונית הראשונה וכולי תקווה שארגוני הקבלנים השונים ברחבי הארץ יצטרפו ליוזמה".