הצעת חוק: חניונים יציגו תעריף שעתי ולא רק תעריף יומי

את ההצעה, שיזמה המועצה לצרכנות, יגיש בשבוע הבא ח"כ עמר בר-לב

לפי הצעת חוק שיזמה המועצה לצרכנות, חניונים יחויבו להציג תעריף חניה שעתי ולא רק תעריף יומי. את ההצעה יגיש בשבוע הבא ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני).

בחניונים רבים, ובעיקר בחניונים הסמוכים למקומות ציבוריים כמו בתי-חולים, יש רק תעריף חניה יומי. נזכיר כי כיום, על-פי חוק, מפעילי החניונים מחויבים לחלק את החניה מהשעה השנייה ואילך גם למקטעים של רבעי שעה.

מבדיקה שערכה סיירת המועצה לצרכנות בעבר עלה כי 50% מהחניונים במרכזי הערים הציגו תעריף לחניה יומית חד-פעמית, ללא אפשרות חניה בתעריף שעתי.

הצעת החוק תחייב חניונים לתמחר את דמי החניה גם לפי משך זמן קצר של שעה, והחל מהשעה השנייה לפי פרקי זמן של רבע שעה כקבוע בחוק.

הצעת החוק, כך מדגישים במועצה לצרכנות, תמנע את ניצול הפירצה בחוק שאיפשרה לבעלי חניונים לחמוק מהחובה לאפשר חניה לפרקי זמן קצרים באמצעות קביעת חניה יומית בלבד. בעלי החניונים יחויבו לפרסם שילוט ברור בכניסה לחניון, וזאת כדי להקל על הצרכנים לדעת מראש את התעריף.

"אדם שמגיע לבקר קרוב משפחה בבית-חולים או הולך לארוחת ערב במסעדה, יוכל לשלם תעריף שעתי", אמר ח"כ בר-לב, "ומצד שני, החוק מאפשר, כאשר הדבר משתלם, לבחור תשלום על יום חניה שלם".

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, הוסיף כי פרסום מחיר שעתי יוכל להקל על ההשוואה בין החניונים באזור מסוים, משום שכולם יציגו מחיר לשעה.