תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

משלבים ביזנס ופלז'ר: הדירקטוריון יצא ל-OFFSITE

בשנים האחרונות טרנד ה-OFFSITE החל לתפוס תאוצה ■ חברי ההנהלות הבכירות בחברות המובילות במשק ובסטארטאפים הטכנולוגיים החלו לגלות את יעדי היוקרה הנחשקים ביוון ובסביבה, שמציעים כר פורה לפגישות עבודה וגיבוש מחוץ למשרד

The Romanos, a Luxury Collection Resort, Costa Navarino/ קרדיט: http://www.starwoodassetlibrary.com
The Romanos, a Luxury Collection Resort, Costa Navarino/ קרדיט: http://www.starwoodassetlibrary.com

***הכתבה מטעם WTC- המרכז לתיירות בינלאומית

כמה מוכרת לכם הסיטואציה הבאה: אתם במפגש תקופתי עם חברי ההנהלה הבכירה בחדר הישיבות במשרדי החברה, במטרה לשמוע רעיונות לפרויקטים חדשים ומרעננים שיקפיצו את הביצועים. רוב האנשים שבחדר נאבקים בעיניים הנעצמות, מבליעים פיהוקים, ומנסים לשווא להסתיר את העובדה שגם הם מתעסקים בסלולרי.

עכשיו דמיינו סיטואציה אחרת לגמרי, עולם אחר: אי יווני, רצועת חוף חולית חלקה ומבודדת, ים כחול עד האופק. בגבכם רכס הררי זרוע עצי זית, רוח נעימה מלטפת את הפנים, אוטוטו שעת שקיעה. על קרקע חולית שתחומה בין סלעי ענק טבעיים מוצבים שולחנות ערוכים. על המפות המשובצות מניחים מלצרים את מנות הפתיחה של ארוחת הגורמה על טהרת המטבח היווני המסורתי. אתם סביב השולחנות, עם כל בכירי החברה, אחרי שסיימתם טיול ג'יפים בנופים הפראיים של האי. בסוף הארוחה יציג כל אחד מהנוכחים את הצעותיו לאופן הרחבת פעילות החברה בשנה הבאה.

לחשוב מחוץ לקופסא: לישיבות דירקטוריון ביעדים ייחודיים >>

אז איזו מהסיטואציות תהיה אפקטיבית יותר, תביא תוצאות טובות יותר, תוציא את היצירתיות מהעובדים, תמלא את המצברים שלהם ותגרום להם לחשוב מחוץ לקופסה? כנראה שהתשובה ברורה.

הראש נפתח לרעיונות

"בשנים האחרונות יותר ויותר חברות ישראליות מצליחות מוציאות את עובדיהן לנסיעות offsite ביעדים נחשקים בחו"ל. הנסיעות משלבות דיונים צוותיים, העשרה וגם פעילויות גיבוש ובילוי. לעיתים הנסיעה נועדת להשתלמות מקצועית ולפעמים לישיבת דירקטוריון או כינוס ההנהלה הבכירה" מסביר רגב דוד מ"המרכז לתיירות בינלאומית" (WTC) המתמחה בהפקת אירועים מסוג זה על פי צרכי החברה. "העונה הבוערת לנסיעות האלה היא מיד אחרי החגים, אך רבים גם נוסעים בין החופש הגדול לראש השנה, או ממש בתחילת האביב, בסוף מרץ-תחילת אפריל".

Domes Of Elounda/ קרדיט: http://www.domesofelounda.com/
 Domes Of Elounda/ קרדיט: http://www.domesofelounda.com/

הטרנד, שבטרם הגיע לכאן תפס חזק מאוד במערב אירופה (במיוחד באנגליה ובגרמניה) ובארצות הברית, אומץ בארץ בעיקר על ידי חברות היי-טק, אבל לא רק. גם גופים פיננסיים, משרדי עורכי דין גדולים וחברות מסורתיות יותר נוהגים להוציא את העובדים הבכירים לנסיעות כאלה.

"היתרונות של נסיעת offsite הם רבים - החל מגיבוש, חשיבה מחוץ לקופסה שמתאפשרת בשל התנאים החדשים, דמיון ויצירתיות מוגברת", מוסיף רגב. ואכן לא קשה לתאר איך במפגש חברה שמתקיים בארץ אחרת, בתנאים אקסקלוסיביים, בנוף מרהיב ובאווירה שונה, השגרה נשברת, הראש נפתח לרעיונות חדשים, הדמיון מתרחב, היצירתיות גוברת ואנשים נעשים קשובים יותר ומשוחררים יותר. העובדים יחזרו מהנסיעה רעננים, נמרצים, מגובשים, מלאי גאוות יחידה ומחויבים הרבה יותר למקום העבודה שלהם.

Heinz Troll. DAIOS COVE/ קרדיט: http://daioshotels.thirdlight.com/
 Heinz Troll. DAIOS COVE/ קרדיט: http://daioshotels.thirdlight.com/

"זו אפשרות לעשות דברים שאי אפשר לעשות ביום יום שלך", רגב מסביר מנסיונו. "אתה מאפשר יציאה משגרה, שנותנת הזדמנות לעבור מנורמות של עיסוק בעבודה בלבד לנורמות שכוללות גם מערכות יחסים. זה מאפשר יצירת קשר בין אנשים בצורה אחרת, שיח אחר, ניתוק מהיום יום ויציאה ממנו אל מומנטום אחר. יש פה מצד אחד את האלמנט של הכיף, החברותא ובניית המארג הבין אישי, ומצד שני ומעל הכל כמובן, את היכולת להוציא את האנשים החוצה ולאפשר להם לחשוב במסגרת אחרת ובאווירה אחרת על המשימות שיש להם. כיום הפעילות הזו היא כבר חלק מהסטנדרט".

The Romanos, a Luxury Collection Resort, Costa Navarino /קרדיט: http://www.starwoodassetlibrary.com/
 The Romanos, a Luxury Collection Resort, Costa Navarino /קרדיט: http://www.starwoodassetlibrary.com/

אז לאן טסים?

אפשר לנסוע לכל מקום שתעלו בדעתכם, אבל על פי נתוני WTC, אתרי ה-offsite החמים ביותר בקרב החברות הישראליות נמצאים ביעדים קרובים כמו יוון, קפריסין ואיטליה. כמו כן, יש שנוסעים לברלין, לברצלונה או לפראג. "ההעדפה היא למקומות מחוץ לערים, כדי לשמור על הניתוק מהסביבה ועל הפוקוס של המשתתפים, ועם זאת לאתרים בעלי נגישות נוחה לשדות תעופה", מסביר רגב.

"המקומות נבחרים בהתאם לצרכים של החברה - אם יש ביעד היצע של פעילויות ספורט, פעילות ימית, פעילות אקסטרים. אם למשל מדובר בישיבת דירקטוריון, ייבחר מקום שמציע את האביזרים הטכנולוגיים שדרושים (אינטרנט מהיר, מקרן, הגברה, תאורה וכדו') וברמה הגבוהה ביותר", הוא מוסיף, "לחברה שעוסקת בעיצוב ייבחר מלון שמעוצב בסטנדרטים מיוחדים שייגנבו את ההצגה. הדגש באתרים הוא על התאמה לצרכי החברה ומתן מענה בזמן אמת לכל בקשה. החל מאפיון הצרכים והמטרות, ליווי צמוד של כל התהליך משלב התכנון ועד לחופשה עצמה, ותשומת לב מיוחדת לביצוע וללוגיסטיקה (כמו לדוגמה התחשבות בצרכים מיוחדים, אלרגיות למזון, צורך בריאותי או דתי וכן הלאה)".

אחד היעדים הנחשקים ביוון למשל הוא קוסטה נברינו בו מתקיימות פעילויות offsite רבות של חברות ישראליות, לפעמים אפילו של כמה גופים בו זמנית. הקומפלקס הענק והיוקרתי, שנמצא בחצי האי פלופונז, שוכן לחוף הים ומציע אינספור פינוקים ואבזור מתקדם. מלבד היוקרה והנוף המדהים, ייחודו במגוון הפעילויות הספורטיביות שמוצעות במלון: חדר כושר, מסלולים שונים לרכיבה על אופניים, מגרש הגולף הגדול ביותר ביוון, מגרש כדורסל, אולם כדורת, מגרשי טניס וסקווש, קירות טיפוס, צלילה, גלישה, שיט יאכטות, מסלולי הליכה בטבע וטיולי סגוויי. המגוון הרב של הפעילויות מאפשר לתכנן משימות שמשלבות חשיבה קבוצתית והעצמה אישית. חברת פולגסוואגן הגרמנית, למשל, בחרה לקיים בקוסטה נברינו את פעילות השקת דגם הפאסאט בסתיו האחרון.

The Romanos, a Luxury Collection Resort, Costa Navarino2 /קרדיט: http://www.starwoodassetlibrary.com
 The Romanos, a Luxury Collection Resort, Costa Navarino2 /קרדיט: http://www.starwoodassetlibrary.com

כרתים אף היא אחד מהיעדים החמים לנסיעות offsite. מתחם DAIOS COVE האקסקלוסיבי, שמארח לא מעט נסיעות כאלה, שוכן על מדרון שגולש אל חופו של מפרץ כחול, ליד העיר איוס ניקולאיוס. רק 50 דקות משדה התעופה הרקליון ואתה כבר בסטייט אוף מיינד חדש. במלון המפנק יש לא פחות מ-165 בריכות שחייה, 13 חדרי כנסים ושלל מסעדות, ברים ומתקני ספורט.

2Heinz Troll. DAIOS COVE/ קרדיט: http://daioshotels.thirdlight.com/
 2Heinz Troll. DAIOS COVE/ קרדיט: http://daioshotels.thirdlight.com/

גם חצי האי לגוניסי, שידוע ברצועת החוף היפהפיה, הפרטית והמבודדת שלו שמתפרצת אל הים הוא יעד offsite נחשק. האתר נמצא במרחק של כ-40 דקות נסיעה בלבד מאתונה. חברות רבות בוחרות להתארח במלון Grand Resort Lagonissi היוקרתי המציע חדרים וסוויטות יוקרתיים שפונים לנוף מרהיב, חלקם עם יציאה ישירה לחוף. מלבד החוף החולי, מתקני המלון כוללים לא פחות מעשר מסעדות, ברים, בריכות שחייה, ספא, פעילויות ספורט מגוונות כולל ספורט ימי (טניס שולחן, מיני גולף, צלילה, חדר כושר ועוד). לעובדי החברות מוצע חדר ישיבות ייעודי עם מערכת Video Conference (רוב החברות דורשות חדרי ישיבות שמוארים באור יום), שירותי מזכירות, סביבה ממוחשבת מתקדמת ותמיכה טכנית.

Grand Resort Lagonissi/ קרדיט: WTC
 Grand Resort Lagonissi/ קרדיט: WTC

בקפריסין למשל, מלון אנאסה הוא מהמבוקשים ביותר לנסיעות offsite. הוא ממוקם מעל מפרץ מקסים ליד העיר פוליס, וצמודה אליו רצועת חוף ציורית, פרטית ומבודדת. המלון, הנחשב לאחד היוקרתיים ביותר באגן הים התיכון, מעוצב ככפר יווני מסורתי ופועלות בו כמה וכמה מסעדות גורמה, בריכות וספא. כנראה שתתקשו להסיר את העיניים מרצפת המוזאיקה, מתקרות הכיפה המצוירות ומכדי החרס שפזורים במלון. גם אנאסה ידוע בשלל פעילויות הספורט הימי שהוא מציע ובתנאים המיטביים לקיום מפגשים עסקיים.

מלון אנאסה /קרדיט: WTC
 מלון אנאסה /קרדיט: WTC

הרצאות וספורט

הכל כמובן תלוי בצרכים הספציפיים של החברה, באופייה ובעובדיה, כך שבעצם התכנון יהיה כיד הדמיון הטובה. בדרך כלל (ולאו דווקא בסדר הזה) העובדים מקיימים דיונים קבוצתיים על נושאים מהותיים שקשורים לחברה, מבצעים משימות שונות שכרוכות בעבודת צוות, שומעים הרצאות העשרה, ולא פחות חשוב - משתתפים בפעילויות ספורט וכיף מגוונות, מיוחדות ומאתגרות, שמטרתן הנאה ובצידה גיבוש ושיפור עבודת הצוות. שייט בסירה או ראפטינג למשל מאוד מקובלים כי הם דורשים שיתוף פעולה מרבי בין כולם.

מלבד הספורט הימי, הפעילות הספורטיבית יכולה לכלול בין היתר רכיבה על סוסים, משחקי גולף, טיולי ג'יפים, קירות טיפוס, הליכה רגלית בטבע, רכיבה על אופניים, טיולי ג'יפים ובאנג'י. פעמים רבות הפעילות תסתיים בחיק הטבע - על גדות נחל, לרגלי מפל או על שפת הים - ובסיומה תחכה לעובדים ארוחת גורמה שהכין שף פרטי.

התכנית המדויקת נקבעת בשיתוף פעולה בין נציגי החברה הנוסעת למפיק הנסיעה, וזה דואג לתאם את כל פרטי הנסיעה מהקטן ועד הגדול. רגב מציין כי תיאום זה כולל טיסות, לינה, בחירת החדרים, תזמון וניהול הארוחות (אם יש מי שמקפידים על כשרות - גם לכך תמצא החברה פתרון), הפעילויות השונות, חדרי הישיבות, המיתוג הספציפי ומתן תגובה לכל בעיה שצצה במהלך השהות.

יעדי ה - offsite המפנקים בעולם ממתינים לכם כאן >>