חברו של תנ"צ אפרים ברכה: "שתו לו את הדם"

ההודעה על מותו של תנ"צ ברכה הכתה בתדהמה בכירים במשטרה ובמערכת הפוליטית, שם הביעו צער על לכתו בטרם עת של קצין מוכשר ואהוד ■ חלק מהסופדים הפנו אצבע מאשימה לעבר מפקדיו וטענו כי ברכה ביצע את המעשה משום שחש כי ננטש

תנ``צ אפרים ברכה / צילום: מוטי קמחי-ynet
תנ``צ אפרים ברכה / צילום: מוטי קמחי-ynet

כירים במשטרה הביעו היום (א') תדהמה וזעזוע עמוק מהידיעה על מותו של תנ"צ אפרים ברכה, ששם לפנות בוקר קץ לחייו.

בין הסופדים לברכה הבוקר היה גם מפקד מחוז ירושלים לשעבר, ניצב בדימוס אריה עמית, שהדגיש את השפעת האירוע על מצבה של המשטרה. "אנחנו לא מבינים עד כמה עמוק המשבר", אמר עמית. "המשטרה חטפה בתקופה האחרונה סט של חבטות איום ונורא. המשטרה היא ארגון חזק וזה נכון שאנחנו סומכים עליה, אבל יש גבול לכמות החבטות שארגון יכול לחטוף. החבטה של הבוקר היא איומה ונוראה כי מדובר במפקד של יחידת השפיץ של המשטרה".

בהמשך הבהיר עמית כי בעקבות האירוע הטרגי יש לזרז את מינוי המפקד הבא של המשטרה. "זה מביא רק לדבר אחד שברור שצריך היום לגמור אותו: צריכים לקבוע מפכ"ל, צריכים לקבל החלטה נכונה ולתת לו להוציא את העגלה הזו מהבוץ".

גם סגנו של ברכה, תנ"צ חיים איפרגן, הביע צער עמוק על מותו ואמר כי מדובר בשעה קשה להניח למשפחתו של עמיתו המנוח.

תנ"צ אבי נוימן, קצין חינוך ראשי במשטרה, וניצב גילה גזיאל, ראש אגף משאבי אנוש, ביקרו הבוקר בביתו של ברכה. "זה יום קשה עבורנו", אמרה לגזיאל. "איבדנו קצין מוערך שאהב את המשטרה". נוימן הוסיף בדמעות: "אין לי הרבה מה להגיד איבדתי חבר אמיתי. רק עכשיו אנחנו מתארגנים לסידורי הלוויה".

"שתו לו את הדם, איבדנו איש יקר וקצין מקצועי"

סגן ראש היאחב"ל לשעבר, נצ"מ בדימוס, אבי דווידוביץ', העיד כי אופיו של ברכה לא אפשר לחזות מראש מהלך שכזה מצדו. "קשה להיכנס לתוך לבו של אדם", אמר דווידוביץ'. "בעבודה הוא היה תמיד ראשון בכל משימה ובכל חקירה, אבל כאדם הוא היה מאוד מופנם. הוא לא היה של 'סחבקיאדה', הוא לא חלק את רגשותיו ואת מה שעובר עליו. אין לי ספק ששתו לו את הדם, איבדנו איש יקר וקצין מקצועי משכמו ומעלה".

עו"ד ליאור אפשטיין, שהיה מקורב לברכה, הצטער גם הוא על מותו והפנה אצבע מאשימה לעבר צמרת המשטרה. "אי אפשר לקחת אדם, לתת לו לבנות את הדמות הציבורית שלו במשך שנים ואז לתת לו את ההרגשה שהוא לבד", אמר אפשטיין. "כשמצטברות פרשות יחד ואז אתה סודק אדם כזה ונותן לו להבין שהוא מתמודד לבד אז הוא נשבר".

גם במערכת הפוליטית הביעו צער על האבדה הגדולה. בהודעת תנחומים שפרסם המשרד לביטחון הפנים, הוקירו את פועלו של ברכה בשירות המשטרה. "השר לביטחון הפנים גלעד ארדן והמשרד משתתפים בצער המשפחה על מותו הטראגי של תת ניצב אפרים ברכה, מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה. ברכה שירת במשטרת ישראל עשרות שנים, במגוון תפקידים והיה ממובילי המאבק במלחמה בפשיעה. יהי זכרו ברוך".

ניצב בדימוס, ח"כ מיקי לוי, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו את תמונתו של ברכה והוסיף: "אבידה גדולה. הלם וצער גדול. יהי זכרו ברוך".