מניית ווקסיל קופצת לאור הודעה על הסכם מחקר אסטרטגי

החברה תחל בפיתוח טיפול תאי כנגד סרטן המבוסס על מוצר ה-ImMucin, בשיתוף מרכז רפואי מוביל בארה"ב

מניית ווקסיל ביו קופצת היום (ב') לאחר שהחברה דיווחה חתמה על הסכם מחקר ופיתוח עם פרופ' סנדרה גנדלר וד"ר פיטר כהן מהמרכז הרפואי מאיו קליניק (Mayo Clinic) שבארה"ב לבחינת שילוב המוצר ImMucin של ווקסיל בפיתוח טיפול אימונותרפי תאי (Cell Therapy) כנגד סרטן, במימון המרכז הרפואי מאיו קליניק.

ImMucin הוא מוצר לטיפול אימונותרפי ארוך טווח בחולי סרטן עם מחלה בהפוגה או ברמה נמוכה במטרה לחסן את גופם מפני הישנות המחלה והפיכתה לכרונית. שיתוף הפעולה הנוכחי עם חוקרי מאיו יבחן יישום נוסף - תאי, של הטכנולוגיה עליה מושתת ה-ImMucin, לחיסול תאי סרטן המבטאים את הסמן הביולוגי MUC1, אשר נמצא בכ-90% מסוגי הסרטן.

בטיפול כזה, פעילות החיסון תבוצע מחוץ לגוף, והמוצר הסופי שיינתן לחולה יורכב מתאי מערכת החיסון של החולה, לאחר שעברו היכרות עם ה-ImMucin והוקנתה להם היכולת לזיהוי והשמדה של התאים הסרטניים- עוד טרם המפגש עימם בתוך גוף החולה. המחקר שיבוצע במסגרת שיתוף פעולה דו שנתי, יבחן את אפקטיביות התהליך בניסויי מעבדה טרום קליניים, ובהתאם לתוצאותיו יוחלט על התקדמות לניסוי קליני בחולי סרטן.

"טיפול תאי בעזרת תאיT של מערכת החיסון, כגישה לאימונותרפיה כנגד מחלת הסרטן, הפך בשנתיים האחרונות לתחום מרכזי המעורר עניין רב הן מדעית והן עסקית, בעקבות תוצאות מרחיקות לכת שהושגו בעזרת טיפולים אימונותרפיים להתמודדות כנגד סרטן גרורתי. פרופ' סנדרה גנדלר היא חלוצה בתחום האימונותרפיה לסרטן וחתומה על זיהוי הסמן הסרטני MUC1 אליו מכוון המוצר ImMucin של חברת ווקסיל. לפרופ' גנדלר, לד"ר כהן ולמרכז Mayo Clinic, ניסיון מחקרי טרום קליני וקליני נרחב וידע מעשי ביישום סמן ה-MUC1 למטרות טיפול אימונותרפי בסרטן", מסר ד"ר ליאור כרמון, מייסד ומנכ"ל ווקסיל.

כרמון הוסיף כי "שיתוף הפעולה עם שני חוקרים מובילי דעה עולמיים בחקר סמן ה-MUC1 למטרות טיפול בסרטן, מחזק את הנוכחות של ווקסיל וטכנולוגיית ה-VaxHit שפיתחנו - הן בעולם האקדמי והן בעולם העסקי, מאפשר חשיפה בינלאומית לחברה, ועשוי לעורר עניין מצד גורמים נוספים הפועלים בתחום. אנו צופים כי המחקר המשותף יפתח בפני ווקסיל אפשרויות לפיתוחים חדשים בתחום האימונותרפיה לסרטן, ולעיסוק עתידי באינדיקציות נוספות למוצר ה-ImMucin".