קפיטל פוינט: 6.8 מ' ש' ממכירת מניות נוירודרם טרם ההנפקה

חברת ההחזקות פרסמה הבהרה לבקשת רשות ני"ע, בנוגע לגובה הרווח שלה ממימוש חברת התרופות

עודד ליברמן / צילום: תמר מצפי
עודד ליברמן / צילום: תמר מצפי

חברת ההחזקות קפיטל פוינט פרסמה היום (ה'), בעקבות בקשת רשות ני"ע, הבהרה לגבי גובה הרווח שתרשום ממימוש מניות חברת התרופות נוירודרם, היוצאת בקרוב להנפקה שניה בנאסד"ק.

נוירודרם, שהוקמה בתוך חממת אופקים בבעלות קפיטל פוינט, הונפקה לראשונה בנאסד"ק בנובמבר 2014.

לפני כשבוע פרסמה החברה, המנוהלת בידי עודד ליברמן, הודעה על כוונתה לבצע הנפקה שנייה בשבועות הקרובים.

זמן קצר לפני כן מימשה קפיטל פוינט מניות של החברה בשתי מנות - 300 אלף מניות לפי מחיר ממוצע של 15.65 דולר ו-166 אלף מניות לפי מחיר ממוצע של 16.5 מיליון דולר.

לאחר מכן תמשיך להחזיק, ישירות ודרך חממת אופקים, ב-9.5% מהחברה, הנסחרת לפי שווי של 252 מיליון דולר.

התמורה הכוללת שתקבל החברה ממכירת המניות היא 7.4 מיליון דולר.

לבקשת רשות ני"ע מבהירה החברה כי לא כל הסכום יירשם כרווח בדוחות הרבעון השני של 2015 שתפרסם בקרוב. זאת משום שכבר רשמה רווח מסוים בדוחות השנתיים של 2014 ובדוחות הרבעון הראשון, בעקבות העלייה בערך המניה עד אז (קפיטל מדווחת על החזקתה בנוירודרם לפי שווי השוק שלה).

מכירה בשתי מנות

הרווח ממימוש מניות נוירודרם ברבעון השני יעמוד על כ-3.1 מיליון שקל ממכירת המנה הראשונה ועוד 3.7 מיליון שקל ממכירת המנה השנייה - סה"כ 6.8 מיליון שקל. נוסף על כך תרשום קפיטל רווח מעליית הערך בחלק בנוירודרם שבו היא עדיין מחזיקה.

קפיטל פוינט עצמה נסחרת לפי שווי של 65 מיליון שקל. מאז הנפקתה של נוירודרם, והעלייה המרשימה במנייתה, דווקא ירדה מניית קפיטל פוינט ב-4%, ככל הנראה משום שהמשקיעים כבר תמחרו שווי גבוה פוטנציאלי לנוירודרם במחיר מניית קפיטל, וכן בשל שינויים שאירועו בפעילות נוספת של החברה.

נוירודרם, המפתחת טכנולוגיה להעברה דרך העור של תרופות לפרקינסון, הגישה תשקיף לגיוס 50 מיליון דולר נוספים בבורסת נאסד"ק.

נוירודרם הונפקה לראשונה בנאסד"ק בנובמבר 2014 אשתקד, וגייסה 45 מיליון דולר לפי שווי של 169 מיליון דולר אחרי הכסף. מאז עלה מחיר המניה בכ-50% והחברה נסחרת לפי שווי של 252 מיליון דולר.

קפיטל פוינט מסרה בהודעתה כי היא ממשיכה להאמין בנוירודרם ובהנהלתה ולראות בחברה נכס עיקרי, וכי היא עדיין מחזיקה ברוב מניות נוירודרם שהיו בידיה מלכתחילה, אולם לאור צורכי המזומן שלה וכוונתה לבצע השקעות נוספות, החליטה למכור את המניות בנוירודרם כדי להגדיל את נזילותה. נכול לסוף הרבעון הראשון של השנה, ההחזקה בנוירודרם היוותה 57% מסך נכסי קפיטל, כך על פי דיווחי החברה.