השר אריאל לזוגלובק: "אפס סובלנות להתעללות בבע"ח"

שר החקלאות הגיע לביקורת פתע במפעל זוגלובק בשלומי ובחן את עבודת המשחטה בכפוף לחוק צער בע"ח, וזאת שבוע לאחר חשיפת ההתעללות בעופות

השר אורי אריאל הגיע היום (ג') לביקורת פתע במפעל זוגלובק בשלומי ובחן את עבודת המשחטה בכפוף לחוק צער בעלי חיים והליקויים שתוקנו לפני כשבוע.

שבוע לאחר חשיפת ההתעללות במשחטת זוגלובק, הופיע בשעת צהריים שר החקלאות ופיתוח הכפר במשחטת זוגלובק על מנת לבחון את העבודה במקום.

כזכור, השר אריאל הודיע גם לאחר חשיפת ההתעללות בבית המטבחיים דבאח וגם לאחר ההתעללות במשחטת זוגלובק כי יחל בביקורי פתע במשחטות ובבתי מטבחיים ברחבי הארץ, על מנת לעקוב מקרוב כי חוק צער בעלי חיים נשמר בהקפדה.

השר אריאל, שסייר בצפון ונפגש עם חקלאים, שינה את הלו"ז המתוכנן והגיע במפתיע למשחטה בשלומי, שם פגש בהנהלת חברת זוגלובק שהגיעה במהירות למקום. השר אריאל סייר ברמפת ההובלה, הפריקה ובעמדת השחיטה, כאשר בנוסף שוחח עם העובדים בעמדות אלה.

השר בחן את עמדות הפיקוח החדשות שהוצבו לפני כשבוע עקב דרישת השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, ואמר להנהלת המפעל והחברה כי הוא דורש שיפעלו לאפס אירועים של התעללות בבעלי חיים.

לדברי אריאל, "אחרי האירוע הקשה לפני כשנתיים במפעל, והתמונות הקשות שאין הדעת סובלת שראינו לפני שבוע, ההנחיה שלי לעובדים בשירותים הווטרינריים שמפקחים לנהוג באפס סובלנות כלפי אירועים כגון אלה, ואני דורש גם מכם, כהנהלת החברה, לשאוף לאפס אירועים".

לדבריו, "מה שראינו לפני שבוע לא צריך לקרות. החוק החדש שאנו מקדמים כעת בכנסת מחמיר בענישה. אני מעביר כאן מסר ברור לכל בתי המטבחיים והמשחטות ,שאני לא אסבול הפרה של החוק, וכדאי שיהיו בכוננות, כי אני מתכוון להמשיך ולבקר בעוד מקומות, על מנת לוודא שהחוק לא מופר בשום אופן".