המדינה לבג"ץ: "אין צורך בשלב זה לשתף את הציבור במתווה הגז"

מספר גופים סביבתיים וח"כים עתרו לבג"ץ בבקשה להאריך את פרק הזמן שנקבע לדיון הציבורי במתווה הגז ■ המדינה בתגובה מקדמית: "הליך של שיתוף הציבור אינו נדרש בשלביו הראשוניים של השיח המקצועי"

המדינה מבקשת מבג"ץ לדחות את העתירה שהוגשה על-ידי גופים סביבתיים וחברי כנסת להאריך ל-45 ימים את פרק הזמן שנקבע לקיום הדיון הציבורי במתווה הגז, לעומת 21 ימים כפי שקבעה הממשלה.

את העתירה הגישו הפורום הישראלי לאנרגיה, עמותת צלול, התנועה לאיכות השלטון, ח"כ שלי יחימוביץ', ח"כ איתן כבל וח"כ תמר זנדברג.

בתגובה מקדמית, המדינה טוענת כי "יש לדחות את ניסיונם של העותרים לצייר תמונת עולם לפיה הממשלה פועלת הרחק מעין הציבור באשר להליך גיבוש מתווה האסדרה הכולל במשק הגז", וכי אין צורך בשלב זה לשתף את הציבור.

"הליך של שיתוף הציבור אינו נדרש בשלביו הראשוניים של השיח המקצועי המתנהל בין דרגי המקצוע הבכירים ביותר. הליך שיתוך הציבור אפשרי רק לאחר שהממשלה סיימה לגבש את טיוטת המתווה... בטרם הממשלה תקבל החלטה סופית בסוגייה", נכתב.

המדינה טוענת עוד כי הליך של שימוע ציבורי הוא סוגייה חריגה ולא מחייבת, אולם מציינת כי היא מתכוונת לקיים ימי שימוע פרונטליים במשרדי הממשלה.