מחסני השוק תשלם כ-25 מ' ש' על 3 סניפים של מגה

רמי לוי הציע 50 מיליון שקל על 6-7 סניפים אחרים ■ הנהלת מגה מנסה למקסם את המכירה של 32 הסניפים שהיא עתידה לסגור ונותנת עדיפות למכירתם באשכולות לרשתות המתחרות

סניף מגה בפתח תקוה / צילום: אילנית חיות
סניף מגה בפתח תקוה / צילום: אילנית חיות

רשת מחסני השוק רוכשת מרשת מגה 3 סניפים בכ-20-25 מיליון שקל; ורשת רמי לוי שיווק השקמה הציעה כ-50 מיליון שקל עבור 6-7 סניפים אחרים - כך נודע ל"גלובס".

בתוך כך, הנהלת רשת מגה, בראשות רביב ברוקמאייר, מנסה למקסם את המכירה של 32 הסניפים שהיא עתידה לסגור, ונותנת עדיפות למכירתם באשכולות לרשתות המתחרות.

עד כה קיבלה הרשת פניות ממספר רב של רשתות שיווק, שהביעו עניין ברכישת מרבית הסניפים. חלקן החלו במגעים עם הרשת, אך "נעלמו" לאחר מכן, לדברי מקורות.

מקור במגה אומר ל"גלובס" כי הסניפים נמכרים במחירים נמוכים במיוחד, בשל רצון הרשת לסיים את העסקאות בזמן קצר ככל האפשר. לדבריו, "כל אחד שקונה מאיתנו סניף, מוכר פי 3-4 מהמחזור שלנו, אבל גם הם ייעצרו בסופו של דבר. אני לא מאמין שהם יכולים להשתגע כך, כי הם בסופו של דבר לוקחים אחד מהשני נתחי שוק - יש גג לדברים".

10 מיליון שקל תשלם מחסני השוק למגה עבור סניף YOU בבאר-שבע. בכך גברה מחסני השוק על רמי לוי שיווק השקמה, שהציעה סכום נמוך יותר עבור הסניף. את היתרה תשלם מחסני השוק על הסניפים באשדוד ובפסגת-זאב בירושלים.

רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, מנהל מגעים לגבי 7 סניפי YOU: סניף קסטרא בחיפה, ערד, חדרה, יקנעם, נצר, בני-ברק ופתח-תקווה (סניף סגולה); הוא הציע עבורם, כאמור, כ-50 מיליון שקל.

הרשתות מאי מרקט וקינג סטור מתעניינות בסניפי מגה בעכו, בכרמיאל ובנצרת. רשת מאי מרקט הציעה 25 מיליון שקל עבור שלושת הסניפים; ואילו רשת קינג סטור הציעה 6 מיליון שקל לכל סניף, אך לדברי מקור ברשת, המשא-ומתן עמם לא התקדם.

מקור ברשת אומר כי מי שעוד התעניינה בסניפי YOU היא רשת שוק העיר של עמיקם בן-צבי, שטוען כי הוא כבר אינו מתעניין. בן-צבי, נזכיר, רכש ממגה בעבר 8 סניפים, שעל בסיסם הוא השיק את רשת שוק העיר. מהמסמכים שהגישה מגה לבית המשפט עולה כי רשת "שוק העיר" לא שילמה למגה על פעילות אותם סניפים, אלא על הציוד בלבד.

ההסכם בין הצדדים כלל גם הסכם סחר, שלפיו שוק העיר תרכוש את הסחורה לרשת באמצעות הסחר של מגה. סעיף זה בהסכם מצוי כעת במחלוקת משפטית, לאחר ששוק העיר תבעה את מגה כיוון שזו לא העבירה את הכספים עבור הסחורה שהיא שילמה לספקים באמצעותה.

רשימת חנויות מגה למכירה
 רשימת חנויות מגה למכירה