ראש עיריית טבריה לשעבר זוהר עובד הורשע בחדירה למחשב

עובד הודה, במסגרת הסדר טיעון, כי חדר למחשב של מבקר העירייה באותם זמנים, בני אליהו ■ ישלם קנס של 60 אלף שקל

ראש עיריית טבריה לשעבר, זוהר עובד, הורשע בשבוע שעבר, במסגרת הסדר טיעון, בעבירה של חדירה למחשב.

עובד הודה כי חדר למחשב של מבקר העירייה באותם זמנים, בני אליהו, שהתלונן על "קניית" הבחירות לראשות העירייה לכאורה על-ידי עובד ב-2003, ואף זכה למעמד של חושף שחיתויות מאת משרד מבקר המדינה. על עובד הוטל קנס של 60 אלף שקל.

"הנאשם הודה בעבירה של חדירה בצוותא ובאמצעות אחר, שלא כדין, לחומר מחשב של מבקר העירייה וביצוע העתקה גורפת של כל שרת העירייה, לרבות קבצים של המבקר שגובו בשרת, וכן לשני מחשבים של עובדי העירייה", ציין השופט אדריס נעמן מבית משפט השלום בנצרת במעמד מתן גזר הדין בשבוע שעבר.

"בהתחשב, בחומרת המעשה, בנסיבותיו, במידת אשמו של הנאשם, בערך החברתי שנפגע, במידת הפגיעה בו ובמדיניות הענישה הנוהגת - הגעתי לכלל מסקנה כי ההסדר אליו הגיעו הצדדים נופל במתחם העונש ההולם למעשה העבירה שביצע הנאשם, ועל כן אני מכבד את הסדר הטיעון", הוסיף השופט.

לאחר שהמבקר בני אליהו מסר למשרד מבקר המדינה בשנים 2006-2007 מסמכים וראיות נגד עובד, הורה עובד לפרוץ למחשבו של אליהו, שבהמשך "זכה" אף לכתב אישום משמעתי, שהתבסס גם על מסמכים ומידע שאותרו במחשבו. אליהו הורשע בבית הדין המשמעתי ב-3 סעיפים מתוך העשרות שהוגשו נגדו, אולם זוכה מהם בהמשך במסגרת הערעור שהגיש לבית המשפט המחוזי.

בהמשך הוגשו נגד עובד שני כתבי אישום: האחד בגין קשירת קשר לביצוע פשע ופגיעה בפרטיות של אליהו; והשני בגין רישום כוזב בהקשר של הדוח של אליהו. היום הורשע עובד, במסגרת הסדר טיעון בעבירה אחת - חדירה למחשבי עובדי העירייה.