האוצר למשרדי הממשלה: הכינו תוכניות לקיצוצים בתוך יומיים

הממונה על התציבים באוצר, אמיר לוי, פנה למנכ"לי המשרדים וקרא להם להכין תוכניות להתייעלות וקיצוצים בתוך יומיים ■ זאת במטרה להתכונן לקיצוץ הרוחבי שמתכננת הממשלה במטרה לעמוד בהסכמים הקואליציונים

אמיר לוי / צילום: דוברות משרד האוצר
אמיר לוי / צילום: דוברות משרד האוצר

הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אמיר לוי, שלח היום (א') מכתב למנכ"לי משרדי הממשלה ומנהלי יחידות הסמך, שבו הוא קורא להם להיערך לקיצוץ הרוחבי המתוכנן, בהיקף של 3% ולבצע קיצוצים.

במכתב, לוי פונה למנכ"לים וקורא להם להציע תוכניות וצעדי התייעלות בתחומים שלהם בתוך יומיים. "ניתן להציע הצעות הנובעות מהגדרה ושינוי של סדרי העדיפות בתקציבי משרדכם וכן הצעות הדורשות תיקון החלטות ממשלה ו/או שינוי חקיקה ראשית ומשנה אשר ישפיעו על היקף ההוצאה שבתחום אחריותכם כבר בשנת 2016", כתב לוי.

בסוף השבוע העריכו גורמים במערכת הפוליטית כי התקציבים שהובטחו לשותפים הקואליציוניים בממשלה לא יקוצצו, ולכל היותר יידחו תשלומים בהיקף של 2 עד 2.5 מיליארד שקל משנת 2016 ל-2017.

אם בסופו של דבר השותפים הקואליציוניים יקבלו תוספות בהיקף של כ-6 מיליארד שקל ב-2016, לא תהיה לאוצר ברירה אלא לשנות את שני הכללים לניהול תקציב המדינה - תקרת ההוצאה ויעד הגירעון - כדי לסגור את הבור התקציבי המוערך ב-10-14 מיליארד שקל. במקרה כזה נראה כי תקרת ההוצאה התקציבית המותרת תועלה ב-10 מיליארד שקל או יותר, ויעד הגירעון התקציבי יועלה ל-3.3%.