סכסוך עבודה בהוט מובייל על רקע מבוי סתום במו"מ להסכם קיבוצי

ההסתדרות: הוט מובייל גוררת רגליים בכוונה כדי למנוע הסכם קיבוצי בכל מחיר, ולא נאפשר זאת

מסתבר כי הכרה שנתן בית הדין לעבודה בזכותם של עובדי הוט מובייל להתאגד, ולמרות שהוטל קנס של מיליון של על הנהלת החברה בשל ההתנגדות להתאגדות - כל זאת לא הספיק לקבוצת הוט ולהנהלת הוט מובייל להתכנס מתוך רצון טוב ולנהל משא-ומתן עם עובדי החברה, והתוצאה היא שסחבת שנמשכת חודשים רבים מובילה היום (ה') את העובדים וההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה בחברה.

ההסתדרות מובילה קו שאומר יצירת תנאים שווים פחות או יותר בכל חברות הסלולר. כלומר, היא דורשת שעובדי הוט מובייל יקבלו את מה שבערך מקבלים בסלקום או בפלאפון, שם נחתמו הסכמים עם הוועדים, וכנ"ל גם בפרטנר.

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות והנציג במשא-ומתן מול החברות, הבהיר זאת כמה פעמים, ולכן ניתן רק להעריך כי הפיצוץ עם הוט מובייל יגיע מתי שהוא, שכן עבור קבוצת הוט בכלל כל נושא התארגנויות העובדים וההכרה בוועדים היא משהו שהיא מנוגד לד.נ.א של הקבוצה, והיא עשתה כל מה שיכלה כדי לסכל זאת לאורך השנים.

סכסוך העבודה אם כן מגיע כעת לאחר שהצדדים הגיעו למבוי סתום במשא-ומתן על הסדרת תנאי העובדים בהסכם קיבוצי, בתום ניסיונות הידברות של כמה חודשים בין הצדדים, ללא תוצאות.

לדברי ההסתדרות והעובדים, הנהלת החברה ממשיכה להציג עמדות קשיחות ובלתי מתפשרות תוך קידום מהלכים חד-צדדיים בחברה - מהלכים שלהם השלכות על עתיד העובדים וגורלם.

בהוט מובייל מועסקים כיום כ-350 עובדים אשר התארגנו בהסתדרות בחודש אפריל 2014. באותה שנה ולאחר מאבק משפטי ממושך, בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב קבע כי החברה הפרה את הוראות חוק הסכמים קיבוציים כאשר ניסתה לסכל את ההתארגנות של עובדיה. השופטת נטע רות אף הורתה על תשלום פיצוי חסר תקדים בגובה מיליון שקל, שהוטל על הוט מובייל בגין פעולותיה לפגיעה בחופש ההתארגנות.

לדברי חלוצי, "לאחר ניסיונות רבים לגשר על הפערים ולפתור את המחלוקות בדרך של הידברות, הנהלת הוט מובייל ממשיכה להתבצר בעמדותיה ולהתנהל בחוסר תום-לב. אי-אפשר גם לגרור רגליים במשא-ומתן וגם לערוך שינויים אשר משפיעים לרעה על עובדי החברה. ההנהלה לא הותירה בפני העובדים שום ברירה מלבד יציאה לצעדים ארגוניים, וההסתדרות תמשיך להעניק לעובדים את כל הגיבוי הנדרש. אני קורא לחברה לגלות אחריות ולמנוע את העמקת המשבר".

תומר מושקוביץ' מוועד העובדים של הוט מובייל מסר: "עובדי הוט מובייל הם המנוע שהופך את החברה לחברה צומחת גם בתנאי השוק הנוכחיים. רק לפני מספר חודשים נערכו בחברה חגיגות הלקוח המיליון, עם זאת נראה כי הנהלת החברה בוחרת להתעלם מעובדה זו ולהגיש לנו הצעות מעליבות. אי לכך לא נותרה כל ברירה בידינו אלא לשוב ולהזכיר לחברה כי עובדי הוט מובייל מאוחדים וחזקים, וכי אין בכוונתם לוותר על מה שמגיע להם".

מהוט מובייל נמסר בתגובה: "קיבלנו בהפתעה את החלטת ההסתדרות להכריז על סכסוך העבודה. הנהלת החברה מנהלת דו-שיח עם העובדים בתום-לב ומתוך רצון להגיע להסכם, ואנו מחויבים לכל משא-ומתן החי בכפיפה אחת עם המצב בשוק הסלולר".