האנליסט שממליץ להתרחק ממניית טבע - דווקא עכשיו

האנליסט מארק גודמן, אחרי זינוק של 16% במניית טבע אמש בוול סטריט: "העסקה הזו מוסיפה ערך, אבל זה כבר מגולם במניה" ■ מסביר גם מדוע המניה לא זינקה ב-20% למרות שתוספת הצמיחה מהעסקה נאמדת בכ-20%

ארז ויגודמן / צילום: תמר מצפי
ארז ויגודמן / צילום: תמר מצפי

אחרי זינוק של 16% אמש (ב') בוול סטריט, האנליסט מארק גודמן מ-UBS ממליץ למשקיעים להתרחק ממניית טבע .

אתמול הודיעה טבע על רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן ב-40.5 מיליארד דולר, תוך שהיא מעריכה כי העסקה תתרום לצמיחה של 20% ברווח הנקי בשנים הקרובות. (לסיפור המלא)

בסקירה שהפיץ למשקיעים סבור גודמן כי פירות העסקה כבר מתומחרים בשער המניה ולפיכך יש "לשבת על הגדר".

"הזינוק במניה נובע מכך שהמשקיעים תמחרו את תוספת ה-EBITDA ותרומת הסינרגיה", כותב גודמן. "טבע יכולה כנראה להשיג תמורה בשיעור חד-ספרתי גבוה (אולי אפילו דו-ספרתי נמוך) מהעסקה הזו, אז אנחנו מסכימים שזו עסקה הגיונית מבחינה פיננסית".

מכאן מגיע גודמן לספקות: "עם זאת, אנחנו לא מופתעים שהמניה עלתה פחות מ-20% למרות שתוספת הצמיחה של העסקה הינה כ-20%, וזאת כיוון שטבע הופכת להיות מאוד גדולה בגנריקה והמינוף הפיננסי שלה יגדל, ולכן המכפילים שלה יורדים בהתאם. העסקה הזו מוסיפה ערך, אבל זה כבר מגולם במניה. אנחנו לא צופים המשך מגמה בטווח הקצר ולכן מעדיפים לשבת על הגדר".

המלצתו של גודמן על מניית טבע הינה "נייטרלי" עם מחיר יעד של 72 דולר.

אתמול קיימה הנהלת טבע שיחת ועידה עם משקיעים ואנליסטים וענתה לשאלותיהם על העסקה. בנוסף מסרה ההנהלה לאנליסטים כי צפויה השקת גרסה גנרית לתרופת אפיפן עד סוף השנה, גילתה כי מעבר ל-3 המוצרים בפיתוח בתחום הביוסימילר היא בוחנת כיצד להתרחב עוד בשוק הזה, וכן מסרה שחלוקת הרווחים בינה לבין אלרגן בתרופת ה-Revlimid תהיה 50-50.