סמסונג ו-LG צריכות לחשוש? הוכרז הסמארטפון OnePlus 2

ה-OnePlus 2 מגיע עם מפרט בעל חומרה חזקה ומחיר של 1,250 שקל (330 דולר) לגרסת ה-16 ג'יגה ו-1,500 שקל (390 דולר) לגרסת ה-64 ג'יגה

חברת OnePlus הסינית הכריזה היום (ג') לפנות בוקר על סמארטפון הדגל החדש שלה -OnePlus 2. הסמארטפון החדש מגיע עם מפרט בעל חומרה חזקה ומחיר של 1,250 שקל (330 דולר) לגרסת ה-16 ג'יגה ו-1,500 שקל (390 דולר) לגרסת ה-64 ג'יגה. מדובר במחירים שלא כוללים מיסים ושילוח.

היבואנית הרשמית סי דאטה צפויה למכור את המכשיר במהלך חודש ספטמבר בישראל. אתר צ'יינה ביי, המייבא גם הוא את וואן פלוס בישראל, צפוי למכור את ה-2 אפילו מוקדם יותר. יובל אטד, מייסד ויו"ר צ'יינה ביי מבטיח שגם באתר החברה שלו, המשמש מפיץ עולמי של וואן פלוס, ניתן יהיה לרכוש את המכשיר ללא הזמנה, החל ממספר שבועות לאחר השקת הסמארטפון בעולם. המחירים בסי דאטה וצ'יינה ביי עדיין לא פורסמו.

הוואן פלוס יימכר במספר מדינות בעולם, בינהן ארה"ב, קנדה וסין החל מ-11 באוגוסט באמצעות מערכת הזמנות, אשר דורשת ממשתמשים לקבל הזמנה מחבר אחר שקנה את הסמארטפון או באמצעות המתנה בתור וירטואלי.

המפרט הטכני של הוואן פלוס 2 כולל מעבד שמונה ליבות מסוג סנפדרגון 810 (גרסה 2.1) של חברת קוואלקום, 4 ג'יגה זיכרון, מסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD וסוללה בקיבולת 3300 מיליאמפר/שעה. ב-2 יש גם כפתור צדדי המאפשר באמצעות הזזה שלו השתקת צילצול הטלפון. בנוסף, גב הסמארטפון כולל כיסוי אותו ניתן להחליף בקלות לדגמים בעיצובים שונים.

הוואן פלוס 2 גם כולל סורק טביעות אצבע הממוקם בכפתור קדמי בחזית המכשיר, אשר לטענת החברה מהיר יותר מזה של האייפון. הסמארטפון גם כולל מחבר לטעינה וחיבור למחשב מתקן USB Type-C החדש (המאפשר חיבור משני הצדדים שלו), מצלמה עם חיישן 13 מגה פיקסל בעלת חיישן מיקוד בטכנולוגיית לייזר וגם אפשרות לשימוש בשני כרטיסי סים עם גלישה בדור 4. מאכזב לגלות שלא ניתן להחליף את הסוללה בקלות או להרחיב את הזיכרון באמצעות כרטיס.

מערכת ההפעלה בוואן פלוס 2 היא Oxygen OS המבוססת על אנדרואיד בגרסת לוליפופ. מדובר בממשק המציע חוייה דומה מאוד לאיך שגוגל בנתה את אנדרואיד.

אירוע ההכרזה של וואן פלוס היה שונה ממסיבות עיתונאים סטנדרטיות. וואן פלוס ערכה שידור אינטרנטי בטכנולוגית מציאות מדומה באמצעות אפליקציה בסמארטפון ושימוש במשקפיים תואמים (ניתן לראות את השידור גם במחשב רגיל ביו טיוב). במהלך האירוע המשתמש הסתובב עם אחד הבכירים בחברה במשרדיה בסין, כאשר הוא משוחח עם לקוחות של החברה שמספרים את החוויה שלהם מההתנסות במכשיר.