הבליץ נמשך: פרוטרום רוכשת עוד חברה תמורת 6 מיליון דולר

פרוטרום רוכשת חברה תשיעית מתחילת השנה, והשקיעה בסה"כ ברכישות כ-136 מיליון דולר ב-2015

אורי יהודאי / צילום: איל יצהר
אורי יהודאי / צילום: איל יצהר

בליץ הרכישות של פרוטרום נמשך, והחברה הודיעה היום (ד') על רכישה תשיעית מתחילת השנה, הפעם רכישת הפעילות העסקית והנכסים של Scandia Citrus מפלורידה ארה"ב, תמורת כ-6 מיליון דולר. סך ההשקעה של פרוטרום בכל הרכישות מתחילת 2015 הסתכם בכ-136 מיליון דולר.

סקנדיה מתמחה במחקר ופיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של פתרונות בתחום ההדרים ללקוחות גלובאליים מובילים בשווקי הטעם והמזון והמשקאות, ומכירותיה ב-2014 הסתכמו בכ-8 מיליון דולר. העסקה הושלמה במועד החתימה ומומנה בחוב בנקאי.

על פי הודעת החברה, רכישה זו מצטרפת לרכישת CitraSource בשנה שעברה, המתמחה גם היא בתחום ההדרים ואשר מפעלה ומעבדות הפיתוח שלה נמצאים גם הן בפלורידה, בסמיכות לאלה של סקנדיה. השילוב בין הידע הנרחב של סקנדיה בתחום ההדרים, יכולות המו"פ, החדשנות, הכוללת טכנולוגיה ייחודית של זיקוק מולקולרי של שמני הדרים ויכולות השיווק שלה, עם הניסיון הידע, היכולות ומאגר הלקוחות של פרוטרום בתחום זה, שהורחבו משמעותית בעקבות רכישת CitraSource בשנה שעברה, יאפשרו לפרוטרום לחזק עוד יותר את מרכז המצוינות שלה בפלורידה בתחום ההדרים ולספק ללקוחותיה מוצרים חדשניים בעלי ערך מוסף ופתרונות כוללים מותאמים לדרישותיהם הייחודיות.

נשיא ומנכ"ל החברה אורי יהודאי ציין כי "רכישת סקנדיה מצטרפת לשמונה הרכישות שהשלמנו מתחילת השנה ותומכת בהמשך מיצובה של פרוטרום כשחקן מוביל בשוק העולמי של טעמים וחומרי גלם ייחודיים. נמשיך בישום אסטרטגית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו וצנרת הרכישות החזקה שיש לנו תאפשר המשך מימוש וביצוע רכישות אסטרטגיות נוספות של חברות ופעילויות בתחומי פעילותנו".