המיליארדר של יונדאי מכריז מלחמה על פלאטיני

צ'אנג מונג-ג'ון, בעל השליטה בחטיבה התעשייתית של יונדאי, ירוץ לנשיאות פיפ"א מול הנשיא הצרפתי של אופ"א

צ'אנג מונג-ג'ון / צלם: רויטרס
צ'אנג מונג-ג'ון / צלם: רויטרס

המיליארדר הדרום קוריאני צ'אנג מונג-ג'ון ירוץ בבחירות לנשיאות פיפ"א, שיתקיימו בפברואר הקרוב - מול נשיא אופ"א, מישל פלאטיני, הנחשב מועמד מוביל לרשת את ספ בלאטר.

מונג-ג'ון, 63, הוא בעל השליטה בחטיבה התעשייתית של יונדאי Hyundai Heavy Industries, שהכנסותיה נאמדות בקרוב ל-50 מיליארד דולר בשנה. אחיו, צ'אנג מונג-קו, הוא יו"ר חטיבת הרכבים של יונדאי. הונו של מונג-ג'ון מוערך על-ידי מגזין "פורבס" ב-1.2 מיליארד דולר. הוא שימש בעבר כסגן נשיא בפיפ"א כאשר ישב בוועד המנהל של הארגון, והיה אחד מהאחראים העיקריים לזכייה של מדינתו באירוח מונדיאל 2002 (בצוותא עם יפן).

"למר פלאטיני יהיה קשה לבצע רפורמות בעלות משמעות", הכריז מונג-ג'ון בשורה של ראיונות שערך בסוף השבוע עם סוכנויות ידיעות בסיאול. "פלאטיני נהנה מסיוע ממסדי, הנתמך על-ידי המבנה הנוכחי של פיפ"א. פלאטיני הוא תוצר של 'השיטה' הנוכחית". מונג-ג'ון הוסיף: "לפיפ"א היו שמונה נשיאים, שבעה מהם אירופיים, אבל הכדורגל הוא כיום משחק גלובלי, והיבשות בעלות פוטנציאל הצמיחה העתידי הגבוה ביותר הן אפריקה ואסיה".

מונג-ג'ון שימש במשך כ-17 שנה, במקביל לפעילותו העסקית והפוליטית בדרום קוריאה - כיו"ר התאחדות הכדורגל של מדינתו. במהלך תקופה זו, צמח תקציבה השנתי של ההתאחדות מ-3 מיליון דולר ל-100 מיליון.