הרשת החברתית: האדריכלית הנשכחת זוכה להכרה

בית העיצוב טולמנ'ס בהרצליה פיתוח ערך הקרנת בכורה חגיגית לסרט שערכה ד"ר דניאלה אוהד אודות המעצבת שרלוט פריאן - מי שהייתה הצלע הנשית בחברת האדריכלות והעיצוב של לה-קורבוזייה

פיליפ כהן  ודניאלה אוהד / צילום: אביב חופי
פיליפ כהן ודניאלה אוהד / צילום: אביב חופי

האדריכלית הנשכחת זוכה להכרה

בית העיצוב טולמנ'ס בהרצליה פיתוח קיים ביום רביעי הקרנת בכורה חגיגית לסרט שערכה ד"ר דניאלה אוהד, אודות המעצבת שרלוט פריאן - מי שהייתה הצלע הנשית בחברת האדריכלות והעיצוב של לה-קורבוזייה, וברוח התקופה נדחקה ממרכז הזירה והתודעה הציבורית. אוהד היא היסטוריונית של העיצוב המודרני המתגוררת בניו-יורק.

שוקי שוורץ, מבעלי טולמנ'ס יבואני קאסינה, חברת הריהוט האיטלקי המתמחה במוצרי לה-קורבוזייה, אירח את הקהל של אדריכלים ושוחרי עיצוב ואמנות ששמחו למצוא מחסה מהשרב הכבד.

בין החוגגים נצפו אספן האמנות הצרפתי פיליפ כהן שעלה לאחרונה ארצה, אנשי העסקים איציק ודנה ספקטור; המעצבת הישראלית-בינלאומית איילה צרפתי; מעצבת הפנים ענת תמיר; נגה פרידלנדר, סמנכ"לית השיווק של טולמנ'ס; האדריכליות אירית אכסלרוד; רוני אלרואי, יפעת דגן, דנה קושמרסקי ומיכל האן; יהונתן רוטנברג; גיתית פרידנברג; טל אונגר; ניקי ואייל בלוויס; ליאורה פרומצ'נקו, ואחרים.

פיליפ כהן ודניאלה אוהד / צילום: אביב חופי
 פיליפ כהן ודניאלה אוהד / צילום: אביב חופי

תגלית עסקית

טקס הסיום של Birthright Israel Excel, תכנית המנהיגות העסקית של פרויקט תגלית, נערך ביום רביעי בבית הבורסה לניירות ערך בתל-אביב, בהשתתפות גידי מרק, מנכ"ל תגלית; יורם טיץ, יו"ר תכנית תגלית Excel בישראל ושותף מנהל בארנסט אנד יאנג ישראל; דוד גאפל, מנכ"ל קרן שוסטרמן ישראל; ג'וני סאקס, שותף בקרן ג'נסיס; טל סלובודקין, מנהל שותף ב-Stage One Capital; אבי זאבי, מנכ"ל קרן ההון כרמל; נועם גונן, מנכ"ל ומקים של חברת הייעוץ Trigger-Foresight; ואחרים.

האירוע ציין את סיום תקופת ההתמחות של 43 סטודנטים מצטיינים מארה"ב ומקנדה בחברות מובילות במשק הישראלי. הסטודנטים, שנבחרו בקפידה על-ידי תגלית מבין אלפי מועמדים, שהו בישראל במשך חודשיים, במהלכם עברו חניכה עסקית-אישית והתמחות לימודית-מקצועית, והזדמנות להיכרות עמוקה עם עולם העסקים המקומי. כמו כן, נפגשו עם מנהיגים ישראלים מתחומים שונים, ערכו סיורים וסדנאות מקצועיות והתערו בחברה הישראלית.

יורם טיץ, גידי מרק, אבי זאבי, ג'וני סאקס וחלק מבוגרי התוכנית / צילום: אבישי פינקלשטיין
 יורם טיץ, גידי מרק, אבי זאבי, ג'וני סאקס וחלק מבוגרי התוכנית / צילום: אבישי פינקלשטיין

תנובה לגיל הרך

במסגרת שיתוף-הפעולה בין תנובה, נותנת החסות הראשית לנבחרות ישראל, לבין איגוד הכדורסל, ביקרה אמש נבחרת ישראל בכדורסל ברחובות, בבית לגדול טוב - מיזם חברתי של מרכזי פנאי והעשרה, שהוקמו ברחבי הארץ על-ידי תנובה ועל-ידי החברה למתנ"סים, ומעניקים לבני הגיל הרך ולבני משפחותיהם פעילויות רבות ומגוונות ללא עלות או בעלות מסובסדת. במהלך הביקור קיימו שחקני הנבחרת אימון משותף עם ילדי הקבוצה המקומית, ובהמשך חילקו חתימות והצטלמו עם הילדים ועם תושבי השכונה.

אריק שור, מנכ"ל תנובה, איחל הצלחה לנבחרת לקראת השתתפותה באליפות אירופה בכדורסל, והוסיף כי הוא "סומך על מוח הכדורסל המבריק של המאמן הלאומי, ארז אדלשטיין".

כמו כן, העניק שור, יחד עם כוכב הנבחרת עומרי כספי, גופיית נבחרת חתומה ליניב מרקוביץ', המשנה לראש עיריית רחובות, כהוקרה על שיתוף-הפעולה למען הקהילה בעיר.

שור, מרקוביץ' וכספי / צילום: עודד קרני
 שור, מרקוביץ' וכספי / צילום: עודד קרני

מכיתה א' ועד האקדמיה

לרוב ההורים, סיום החופש הגדול והחזרה ללימודים נדמים כתאריך חלומי ורחוק מדי, אך בחברת זוגלובק, לא שוכחים, וכמדי שנה, מחלקים ילקוטים לילדי שלומי העולים לכיתה א', ומלגות לסטודנטים בני היישוב הלומדים לימודי הנדסה במוסדות להשכלה גבוהה בארץ.

הבעלים עמי וצביה זוגלובק; אלי זוגלובק, היו"ר; ופיני קמרי, מנכ"ל החברה; חברו לגבי נעמן, ראש מועצת שלומי, לחלוקת הילקוטים שהתקיימה במתנ"ס המקומי.

אלי זוגלובק בירך את ההורים והתלמידים הצעירים ואמר כי "אנחנו מקווים כי בעוד 12 שנה נלווה את הילדים העולים לכיתה א' גם בשערי האקדמיה."

מקמפיינים

הדוגמנים עובדים קשה גם בקיץ: מייקל לואיס, הדוגמן ואליל הנערות, הצטלם לקמפיין קיץ 2016 של המותג סלוגי מבית טריומף, שצולם באי גראן קנריה, שנמצא באיים הקנרים הספרדיים. זו הפעם הראשונה שדוגמן ישראלי מככב בקמפיין הבינלאומי של המותג.

אנה בול, הדוגמנית יוצאת העונה הקודמת של "האח הגדול", מצטלמת בימים אלה לקמפיין סתיו 2015 של קניון הדר בירושלים, שאמור לצאת לקראת ראש השנה, ויכלול בין היתר מגזין בכיכובה, שיופץ בקרב 100 אלף בתי-אב ברחבי ירושלים והסביבה.

עידן חדש בכרמיאל

החום הכבד לא עצר את חנוכת הסניף החדש, ה-23 במספר, של רשת הצעצועים עידן 2000, שנחנך בשבוע שעבר במתחם ביג בכרמיאל.

הצפינו: הגיעו ציון חזן, הבעלים; בני גרינאפל, יועץ בכיר לרשת; עדי סבג, מנהלת התפעול של הרשת ואנשי עסקים מקומיים. גם טל מוסרי, השחקן והפרזנטור של הרשת, הגיע לפתיחה בכרמיאל ושם חיכתה לו עוגה גדולה שהכינו לכבודו.

מוסרי והעוגה / צילום: דורון זלצר
 מוסרי והעוגה / צילום: דורון זלצר