מכרז ערוצי הילדים של הוט: סלוצקי יתמודד מול ADD

ערוץ הילדים וערוץ דיסני בחרו שלא להתמודד ■ עדיין לא ברור אם ערוצים שלא ייגשו למכרז יוסרו מהפלטפורמה של הוט

המכרז שעורכת חברת הכבלים הוט למציאת ערוצי ילדים יוצר רחש בתעשיית התקשורת הישראלית, והופך למאבק שבסופו יקבלו גופי תוכן מקומיים נכס משמעותי ותוספת בלתי מבוטלת לכוחם היחסי בשוק.

ל"גלובס" נודע כי בין הגופים שלא מחזיקים היום בפלטפורמת ילדים, ובחרו להתמודד, אפשר למצוא את "סלוצקי אפיקי תקשורת" של המפיק הוותיק חיים סלוצקי, את קבוצת ADD בראשותם של ירון ליכטנשטיין והדס מוזס ואת קבוצת טרנר הבינלאומית המיוצגת בישראל על-ידי טלית תקשורת.

אלה מצטרפים לגופים משמעותיים המצויים כבר היום בשוק ערוצי הילדים - זום של אבי בר וקבוצת סבן וניקלודיאון של קבוצת ענני תקשורת, שנחשבים לשניים מהערוצים הפופולריים בקרב ילדי ישראל ולבעלי סיכויים גבוהים במכרז.

על-פי הערכות, גם קבוצת הופ! מתמודדת במכרז.

כפי שפורסם ב"גלובס", ערוץ הילדים הוותיק של קבוצת RGE בחר שלא לגשת למכרז, וכעת נודע כי גם ענקית התקשורת הבינלאומית דיסני, המחזיקה ערוץ בישראל, מנעה מהזרוע המקומית שלה לקחת חלק במכרז.

נדרשו לחשוף פרטים עסקיים

בראשית חודש יולי הודיעה חברת הכבלים לכלל ספקי ערוצי הילדים שלה כי היא יוצאת להליך "של בקשה להצעות להפעלת ערוצי הילדים". המכרז לא קבע על-פי אילו קריטריונים תיקבע זהות הזוכה, והאם מי שלא ייגש אליו יוסר משידור.

על-פי המסמך, הגופים התבקשו להציע הצעות מחודשות בעבור הערוצים שהם כבר משדרים או להציע הצעות לערוצים חדשים. בין היתר התבקשו הגופים לחשוף פרטים על ספקיהם ועל היקפי פעילותם, ולצד זה הם גם מתבקשים להציע הצעות מחיר מופחתות מאלה שבעבורם הם נקנים היום.

כניסה של ADD לניהול ערוצים

ההתמודדות של סלוצקי אפיקי תקשורת מול קבוצת ADD מרתקת במיוחד. מדובר בשתי חברות תוכן ותיקות בשוק הישראלי, שבעבורן זהו ניסיון ראשון להחזיק בערוץ הפונה לילדים.

כמו כן, שתי הקבוצות נחשבות מקורבות לקבוצת "ידיעות אחרונות", ונמצאות בשיתוף-פעולה הדוק עם הפלטפורמות של החברה, כמו גם בקשרים עסקיים ענפים מול חברת הכבלים. עד עתה נמנעו שתי הקבוצות מלדרוך זו על בהונותיה של זו.

סלוצקי מחזיק היום בשניים מהערוצים המצליחים של חברת הכבלים - ערוץ 8 וערוץ הוט בידור ישראלי, שניהם בניהולה של רינת קליין. החברה גם מפיקה תכנים בעבור ערוצים נוספים, וסלוצקי הוא גם מנהל ומייצג עיתונאים בולטים.

לעומתם, בעבור קבוצת ADD, שבאחרונה הכניסה גם את איל הקולנוע הישראלי משה אדרי לשותפות, זו תהיה דריסת רגל ראשונה לעולם ניהול הערוצים. החברה של ליכטנשטיין ומוזס מפיקה כבר שנים ארוכות תכנים מובילים עבור חברת הכבלים הוט (כמו "קודחים", "גול סטאר", "נבלות" ואחרים) ובעבור גופים אחרים, ובהם ערוצי הילדים שונים כמו ערוץ זום.

הגופים השונים סירבו להגיב לידיעה.