יובל בארי עוזב את מיטרוניקס לאחר רבעון חזק ו-50% זינוק במניה

יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות רשמה רווח רבעוני של 33 מיליון שקל לאחר עלייה של 26% בהכנסות ■ שכר בעלות שנתית של 1.2 מיליון שקל למנכ"ל החדש

יובל בארי / צילום: איל יצהר
יובל בארי / צילום: איל יצהר

הקיץ הלוהט וקו רובוטים חדש סייעו היום (ג') לחברת מיטרוניקס , יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות שחיה מקיבוץ יזרעאל, לסכם את הרבעון השני של 2015 עם קפיצה של 26% בהכנסותיה שהגיעו ל-180 מיליון שקל. בשורה התחתונה סיימה מיטרוניקס את הרבעון עם עלייה של 7.5% ברווח הנקי ליותר מ-33 מיליון שקל.

מדובר ברבעון האחרון של מיטרוניקס תחת המנכ"ל יובל בארי, שהחליט לפרוש באחרונה ויעשה זאת בחודש הבא לאחר 7 שנים בתפקיד. בארי התייחס היום לדוחות ואמר כי "עונת הבריכות בחצי הכדור הצפוני נפתחה באורח מאוד חיובי וייתכן שנראה הימשכות ארוכה יותר של העונה בגלל מזג האוויר החם באירופה ובארה"ב".

על ביצועי מיטרוניקס הוא אמר: "אנחנו חווים צמיחה משמעותית בטריטוריות אלה, בין השאר כתוצאה מההשקה המוצלחת מאוד של סדרת הרובוטים החדשה שזכתה לביקושים גבוהים".

מניית מיטרוניקס, הנמצאת בשליטת קיבוץ יזרעאל, הגיבה לדוחות בקפיצה של כ-7%, והשלימה קפיצה של כ-50% תוך שנה (בשלוש השנים האחרונות רשמה המניה זינוק של 340%). כעת משקפת המניה לחברה שווי של 1.1 מיליארד שקל.

בסיכום מחצית השנה הראשונה של 2015, הכנסותיה של מיטרוניקס צמחו ב-18% ל-322 מיליון שקל ורווחיה לתקופה זו עלו ב-2% ל-64 מיליון שקל. השיפור הניכר במכירות סייע למיטרוניקס להתגבר על השחיקה שנרשמה בשער האירו, ועל עלייה בהוצאות עבודה בעקבות השקת קו הרובוטים החדש ושינוי בתמהיל הרובוטים שמכרה. בנוסף, הוצאות המכירה והשיווק של החברה עלו בעקבות השקת קו המוצרים החדש ועליית שער הדולר, וכן נרשמה עלייה בהוצאות הנהלה וכלליות, בין היתר בשל הפרשה למענק פרישה למנכ"ל בארי. היום עדכנה מיטרוניקס כי מחליפו של בארי, איל טרייבר, ייכנס לתפקיד בחודש הבא, אחרי כהונה של 7 שנים כמנהל השיווק והמכירות של החברה.

בסיכום רבעוני, הוצאות ההנהלה והכלליות של מיטרוניקס עלו ב-10% ל-14.5 מיליון שקל, שבנוסף למענק הפרישה לבארי מיוחסת גם לעלייה בשכר עבודה ועלויות בגין מערכות מידע. מיטרוניקס זימנה אסיפת בעלי מניות לחודש הבא, וזו תתבקש לאשר את תנאי הפרישה של בארי, הכוללים תקופת הודעה מוקדמת של שישה חודשים שהחלה באוגוסט, וכן ארבע משכורות ותנאים נלווים.

עוד מבקשת מיטרוניקס להגביל את המענק השנתי המקסימלי לבארי עבור 2015 ל-3 משכורות חודשיות, במקום רף מקסימלי של 6 משכורות חודשיות לו הוא זכאי. בסך הכול התגמול לבארי בסיכום 2015 צפוי להגיע ל-1.8 מיליון שקל: כ-750 אלף שקל תשלומי פרישה, כ-200 אלף שקל נוספים כמענק והיתרה עלות שכר. בעלי המניות יתבקשו גם לאשר את תנאי ההעסקה של טרייבר, שעלותם השנתית מוערכת בכ-1.2 מיליון שקל, עם שכר יסוד חודשי של 63 אלף שקל (בארי נהנה משכר יסוד של 70 אלף שקל).

הון עצמי של 300 מיליון שקל

על רקע כינוס האסיפה הציג דירקטוריון החברה את ההתקדמות שביצעה מיטרוניקס תחת ניהולו של בארי, עם הכפלת הכנסותיה שהצטברו אשתקד ליותר מ-400 מיליון שקל, עלייה של 66% ברווח שהגיע ב-2014 ל-63 מיליון שקל, וצמיחה של קרוב ל-40% בהון העצמי, שעמד בסוף 2014 על 254 מיליון שקל (כיום ההון העצמי עומד על כ-300 מיליון שקל). בנוסף, בתקופת כהונתו החברה חילקה דיבידנדים בהיקף מצטבר של כ-160 מיליון שקל, על רקע צמיחת הפעילות, כשבעדכון המדדים האחרון הצטרפה מניית מיטרוניקס למדד ת"א 100.

מרבית הפעילות של מיטרוניקס (כ-80% מהמכירות) מתרכזת ברובוטים לניקוי בריכות פרטיות, ובסיכום הרבעון השני הכנסות מגזר זה קפצו ב-31% ל-145 מיליון שקל. מכירות הרובוטים שלה לבריכות ציבוריות צמחו ברבעון ב-15%, ל-17 מיליון שקל, ומכירות מוצרי בטיחות ומוצרים נלווים עלו ב-3% ל-17 מיליון שקל. במחצית השנה הכנסות הרובוטים לניקוי בריכות פרטיות צמחו ב-21% ל-263 מיליון שקל, מכירות הרובוטים לבריכות ציבוריות עלו ב-11% ל-31 מיליון שקל ומכירות המוצרים הנלווים עלו ב-3% ל-27 מיליון שקל.