בעקבות ההאטה בצמיחה: שר האוצר כינס דיון רב משתתפים

משה כחלון כינס בלשכתו את צמרת משרדו יחד עם נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ויו"ר מכון היצוא גבאי רמזי

משה כחלון / צילום: אמיר סלמן - הארץ
משה כחלון / צילום: אמיר סלמן - הארץ

בעקבות נתוני הלמ"ס שפורסמו בשבוע שעבר והראו סימנים להאטה בצמיחה וירידה בייצוא, כינס היום (א') שר האוצר משה כחלון בלשכתו את צמרת משרדו יחד עם נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ויו"ר מכון היצוא גבאי רמזי.

שר האוצר ציין בדברי כי "הנתונים שמסמנים ירידה בצמיחה מדאיגים אותי גם כשר אוצר וגם כאזרח מדינת ישראל. כמאמין גדול בתעשייה הישראלית אני מתכוון לפעול בכדי לחזק ולפתח את התעשייה בישראל ולהקל על התעשיינים במקומות בהם הרגולציה מקשה. אני בטוח כי פעולות תומכות יצוא של האוצר, ביחד עם יצירת סביבת עבודה יציבה וודאות ארוכת טווח יישאו פרי".

ברוש הוסיף ואמר: "הסיבה המרכזית להאטה בצמיחה בשנים האחרונות היא היחלשות הייצוא התעשייתי. מנוע הצמיחה של התעשייה נחלש, נוצרה מגמה מסוכנת של ירידה בהקמת מפעלים חדשים בישראל. עלינו לטפל בחיזוק כושר התחרות בתעשייה הישראלית והגדלת הפריון וליצור בישראל את סביבת המס הטובה בעולם לתעשיינים. בנוסף, יש להפחית בצורה יסודית את נטל הרגולציה והבירוקרטיה ולעודד השקעות חדשות בתעשייה".

כחלון וברוש סיכמו על הקמת צוות משותף שיגבש תכנית כוללת לחיזוק התעשייה בישראל. פעולה זו מתווספת לדיון שכינס שר האוצר בשבוע שעבר ובו הורה לראשי האגפים להגיש לו ניתוח של הסיבות לירידה בצריכה הפרטית והמלצות להגדלת הייצוא וליצירת מנועי צמיחה.

כאמור, הרקע לדיונים הוא נתוני הלמ"ס למחצית הראשונה ולרבעון השני של 2015, שהראו בין השאר כי ההשקעה בנכסים קבועים, המשפיעה במידה רבה מאוד על הצמיחה במשק, ירדה במחצית הראשונה של 2015.