הרשת החברתית: זאפה הרצליה מארח את ילדי וראייטי

כ-300 ילדי וראייטי ובני משפחותיהם התארחו בזאפה הרצליה, שם נהנו מיום כיף ב-Zappa Music Circus

סלונים, אנשי קרקס זאפה וילדי וראייטי / צילום: שוקה כהן
סלונים, אנשי קרקס זאפה וילדי וראייטי / צילום: שוקה כהן

(כמעט) סוגרים את הקיץ

1. בשבוע שעבר התארחו כ-300 ילדי וראייטי ובני משפחותיהם בזאפה הרצליה, שם נהנו מיום כיף ב-Zappa Music Circus. מדובר כבר במסורת קייצית שמקיימת עמותת וראייטי מדי שנה.

עו"ד אורי סלונים, יו"ר וראייטי ישראל, אמר כי "בארגון שמנו לעצמנו למטרה להנעים את זמנם של הילדים על-ידי פעילויות רבות ומגוונות לאורך כל השנה. אנו מודים מקרב לב לזאפה הרצליה ולאמני הקרקס על תרומתם להצלחת האירוע ולהעלאת החיוך על פניהם של הילדים".

2. פעילות יוצאת דופן נוספת הסתיימה בשבוע שעבר, כשהמחזור האחרון של מחנה הקיץ השנתי של ילדי ובוגרי ארגון עלי שיח לבעלי צרכים מיוחדים הסתיים. המוטו המחנה הוא "אף אחד לא נשאר מאחור", ומטרתו היא לאפשר לילדים המיוחדים ליהנות ממחנה קיץ חלומי שתוכנן במיוחד לבעלי נכויות פיזיות ומנטאליות, בכול רמות המורכבות. במקביל, גם בני משפחותיהם של החניכים נהנים ממנוחה שמיועדת לאגירת כוחות ומתן זמן איכות לאחים ולאחיות.

הפרויקט התאפשר בזכותם של כמה אנשי עסקים שנרתמו לכך, בהם: לוי רחמני,יו"ר נשיא קבוצת איילון; ועד עובדי חברת החשמל, בסיועם של המנכ"ל יפתח רון-טל ושל יו"ר הוועד דוד (מיקו) צרפתי; שלמה אייזנברג, מנכ"ל ובעלים קבוצת ישרס; בנק מזרחי-טפחות; חני ויששכר קנול, מנכ"ל מלון דבורה בתל-אביב; איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל; הרב חיים פרקל, מייסד ויו"ר הארגון; ואיש העסקים צבי סנד ורעייתו תמרה, חברי ועד ידידי עלי שיח.

3. חברת פלאפון ארגנה קייטנה בת 3 ימים לכ-200 ילדי העובדים, נטולי הקייטנות והמעש. הקייטנה התקיימה בבניין החברה בגבעתיים וגם במרכז הלוגיסטי באיירפורט סיטי, והיא כללה שלל פעילויות, כגון, סדנאות יצירה, סרטים וארוחות מיוחדות בחדר האוכל. גם רוני, שחר ובר אברמוביץ', ילדיו של צביקה אברמוביץ', סמנכ"ל משאבי האנוש בחברה, השתתפו בקייטנה.

ילדי העובדים שעולים לכיתה א' זכו גם ל"ערכת מתחילים" שכללה תיק, כובע, ותעודת תלמיד. לקראת שנת הלימודים הקרבה, החליטו חברי דירקטוריון לאומי לתרום ילקוטים לכל ילדי מרכז הקליטה חרוב בבאר-שבע. בנוסף, בתחילת ספטמבר יחלקו אנשי לאומי טאבלטים לילדי רעים - בית ספר לילדים אוטיסטים בבאר-שבע, במטרה לסייע לילדים בתהליך הלימוד ובשיפור מיומנות התקשורת.

סלונים, אנשי קרקס זאפה וילדי וראייטי / צילום: שוקה כהן
 סלונים, אנשי קרקס זאפה וילדי וראייטי / צילום: שוקה כהן

צללים בהרצליה

ממשלת צללים התכנסה בשבוע שעבר במרכז הבינתחומי בהרצליה. זו לא התחלה של סיפור מתח, אלא המפגש הראשון של תוכנית חדשה שמוביל בית ספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה במוסד, שמטרתה להכשיר את הסטודנטים כדור העתיד של מקבלי ההחלטות בישראל.

מגוון אישי ציבור, בהם שרים וחברי כנסת לשעבר הגיעו לקחת חלק, ללוות ולייעץ לסטודנטים המתנסים כעת לראשונה בקבלת ההחלטות ובהתמודדות עם הדילמות והאתגרים העומדים על סדר היום בזמן אמת. בין המשתתפים במפגש: השרים לשעבר מאיר שטרית; מיכאל איתן; פרופ' אמנון רובינשטיין; חברי הכנסת לשעבר רונית תירוש; פרופ' אבישי ברוורמן; ד"ר רונן הופמן, ואחרים.

מאיר שטרית במפגש עם הסטודנטים / צילום: אורן שלו
 מאיר שטרית במפגש עם הסטודנטים / צילום: אורן שלו

בוכרה של ביתן

ארז אייזנברג, סמנכ"ל השיווק של רשת יינות ביתן, ודוד מלכה, סמנכ"ל הסחר של הרשת, השיקו השבוע (א'), יחד עם השף צ'רלי פדידה, את התפריט החדש במסעדות האוכל הביתי של הרשת, שהותאם לקראת החגים הקרבים. פדידה הכין מנות נבחרות מהתפריט ושיתף את הקהל בסודות מקצועיים. בקרב המשתתפים נרשמה התלהבות רבה בעיקר ממאכל בוכרי בשם גוג'גוג'ה שרק יצא מתנור.

ארז אייזנברג , צ'רלי פדידה ודוד מלכה / צילום: מבעד לעדשה
 ארז אייזנברג , צ'רלי פדידה ודוד מלכה / צילום: מבעד לעדשה

ליצמן בשטח

יעקב ליצמן, סגן שר הבריאות, ואולי בקרוב, בעקבות פסיקת בג"ץ, שר הבריאות, ערך בסוף השבוע ביקור רשמי ראשון מאז כניסת הרפורמה בבריאות הנפש בישראל במרפאות עמותת בית חם במודיעין עילית, שם סייר בחדרי הטיפולים ושוחח עם פסיכולוגים ועם עובדים סוציאליים.

אריה מונק, מנכ"ל עמותת בית חם, שיבח את סגן השר, שקידם את הרפורמה בבריאות הנפש בישראל, על אף היותה שנויה במחלוקת.

אריה מונק ויעקב ליצמן / צילום: מורג ביטון
 אריה מונק ויעקב ליצמן / צילום: מורג ביטון

חריש היסטורי

20 אלף דולר - זה המחיר ההתחלתי שמציע ניר סדן, ישראלי מהישוב גן נר, עבור הטרקטור הראשון של רוה"מ ה-11 של מדינת ישראל, אריאל (אריק) שרון המנוח. המכירה הפומבית מתקיימת במהלך היום (ג'), ב-eBay, ענקית המסחר האלקטרוני.

הטרקטור, מסוג McCormick, שימש את שרון בין השנים 1974-1968, בחוות השקמים, ומאוחר יותר הוא מכר אותו, מפני שלא התאים יותר לצרכיו. בשנת 2008, בזמן כהונתו כראש ממשלה, הוזמן שרון להשתתף בטקס הנחת אבן הפינה של הישוב נירית שבגלבוע. ניר סדן, שהתגורר בסמוך ושמע על הטקס המתוכנן, דאג לכלול את הטרקטור בתערוכת הטרקטורים שהוצגה בטקס. עם תחילת האירוע ומיד כשעלה שרון לבמה, זיהה את הטרקטור ובדבריו כינה אותו "חברו הראשון".

אין זו הפעם הראשונה שבה נמכר ב-eBay פריט אספנות נדיר של איש ציבור ישראלי.

בשנת 2014 נמכר במכירה פומבית ב-eBay סט סכו"ם בעל 170 חלקים של בן גוריון ב-40 אלף דולר, וב-2012, זוג תחתונים של מלכת אנגליה נמכרו שם ב-18 אלף דולר.