UBS: ישראל היא חוף מבטחים בתקופה של סערה בשווקים

בבנק ההשקעות השווייצרי מציינים כי הנתונים הכלכליים בישראל יציבים למדי והסיכונים היחידים הם רגולציה גבוהה מדי ואירועים גיאו-פוליטיים ■ ב-UBS ממליצים על מניות הבנקים, פרוטרום ובזק

יו.בי.אס ubs בנק / צלם: רויטרס
יו.בי.אס ubs בנק / צלם: רויטרס

בשעה שרכבת ההרים ממשיכה לדהור בשווקים, בבנק ההשקעות השווייצרי UBS ממליצים על ישראל כשוק דפנסיבי שיכול לשמש כחוף מבטחים. האנליסטים רוני בירון ומרגריטה סטרלטצס כתבו בסקירה מיוחדת שפורסמה אתמול (ד') כי הנתונים הכלכליים בישראל יחסית טובים ולכן צופים אפסייד בחלק מהמניות הישראליות שהם מסקרים.

לגבי הנתונים הכלכליים, ב-UBS מציינים כי הכלכלה צמחה בקצב של כ-3% ב-2014, שיעור האבטלה הוא פחות מ-6%, הגירעון התקציבי עומד על 2.8% והעודף בחשבון השוטף עומד על 3.7%. בבנק ההשקעות השווייצרי מציינים לחיוב את "החוזק והיציבות" של המטבע המקומי, שלהערכתם נובעת מהשפעות הגז ומדיניות מוניטארית אקטיבית.

לגבי הסיכונים שניצבים בפני הכלכלה הישראלית, ב-UBS מעריכים כי הסביבה העסקית המקומית נאלצת להתמודד עם רמות גבוהות של רגולציה והשווקים הפיננסים עלולים להיות מושפעים מאירועים גיאו-פוליטיים שונים.

בבנק ההשקעות ממליצים על מניות דפנסיביות בישראל כגון בזק , פרוטרום ומניות הבנקים. לבזק הם מעניקים המלצת נייטרלי ומחיר יעד של 7 שקלים. לפרוטרום הם מעניקים המלצת נייטרלי ומחיר יעד של 165 שקל. למניות הבנקים - פועלים , לאומי מזרחי ודיסקונט - הם מעניקים מחירי יעד של 21.2 שקל, 15.8 שקל, 8.2 שקלים ו-47 שקל -בהתאמה.