חלום ה-NBA נגוז? גל מקל חתם בכוכב האדום בלגרד

הגארד הישראלי, שחוזר גם על-ידי הפועל ירושלים ומכבי ת"א, ישחק בעונה הקרובה בסרביה: "היו לי שלוש הצעות לחוזה לא מובטח ב-NBA, אבל החלטתי ללכת על בטוח ולא להיות בחוסר ודאות"

גל מקל / צלם: איגוד הכדורסל
גל מקל / צלם: איגוד הכדורסל

תחנה חדשה בקריירה המסועפת של גל מקל, שכנראה מרחיקה אותו עוד כמה צעדים מהגשמת חלום ה-NBA: חתם במדיה של הכוכב האדום בלגרד לעונה הקרובה.

הרכז בן ה-27, שאשתקד שיחק בניז'ני נובגורוד הרוסית לאחר שלא הצליח להשיג חוזה בליגה הטובה בעולם, ניהל הקיץ משאים ומתנים בין היתר עם הפועל ירושלים ומכבי ת"א, אך בסופו של דבר בחר, כאמור, בקבוצה הסרבית. כזכור, הספיק לרשום מקל הופעות ספורות במדי דאלאס מאבריקס וניו אורלינס פליקנס מה-NBA בשנים 2013-2014.

הכוכב האדום תשחק העונה ביורוליג, אך מקל לא יוכל להיפגש עם מכבי ת"א לפחות עד השלבים המאוחרים יותר: המועדון הסרבי הוגרל לבית עם ריאל מדריד, פנרבחצ'ה, חימקי מוסקבה, באיירן מינכן, שטראסבורג.

מקל ייצג בחודש הבא את נבחרת ישראל במשחקי היורובאסקט 2015, בו היא תתמודד בשלב הבתים מול רוסיה, בוסניה, צרפת, פינלנד ופולין.

מקל מסר: "זה היה קיץ ארוך עם הרבה אפשרויות והחלטות לקבל. מהצד שלי אני יכול להגיד שמהרגע שנגמרה העונה שעברה רציתי, כיוונתי והתרכזתי באפשרות לחזור ל-NBA ולקבל חוזה מובטח. לאורך התקופה היו לי הצעות מצוינות שאני מאוד מעריך מהארץ ומאירופה, הצעות שלא יצאו לפועל בגלל הרצון שלי להיות סבלני ולחכות ל-NBA.

"נתתי לעצמי מסגרת של זמן לחכות לחוזה מובטח ב-NBA וברגע שזה לא הגיע עד התאריך שהצבתי לעצמי הייתי צריך לקבל החלטה. לי ולסוכן שלי היו הרבה שיחות עם קבוצות NBA ובסופו של יום היו לי שלוש הצעות לחוזה לא מובטח ולהגיע למחנה קדם עונה. אני אף פעם לא מפחד להמר על יכולת אבל בעקבות החווייה מהעונה שעברה שבה מצאתי את עצמי בלי קבוצה אחרי קדם עונה מצוין, החלטתי שאני רוצה ללכת על בטוח ולא להיות בחוסר ודאות".