מצה"ל להיי-טק: בני גנץ מונה ליו"ר חברת המימד החמישי

"המימד החמישי" הוקמה בשנת 2014 ועוסקת בטכנולוגיית בינה מלאכותית מתקדמת “deep learning” וביכולות עיבוד נתונים חדשניות ■ גנץ: "מדובר בתחום מרתק ועל כן בחרתי להצטרף לחברה ולהוביל עם הדירקטוריון את 'המימד החמישי'"

בני גנץ צה``ל  / צילום: רויטרס
בני גנץ צה``ל / צילום: רויטרס

הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ התמנה ליו"ר חברת "המימד החמישי", שעוסקת בטכנולוגיית בינה מלאכותית מתקדמת "deep learning" וביכולות עיבוד נתונים.

"המימד החמישי" (FIFTH DIMENSION) הוקמה בשנת 2014 על ידי גיא כספי, המשמש כמנכ"ל החברה, ודורון כהן המשמש כמשנה ליו"ר הדריקטוריון. בחברה מועסקים עשרות עובדים, רובם מתמטיקאים בכירים וכן ומומחי ביג דאטה. בחברה הושקעו עשרות מיליוני דולרים בשלושה סבבי גיוס על ידי משקיעים פרטיים ולאחרונה על ידי קרן הענק האמריקאית Columbus Nova.

כספי, המשמש כמנכ"ל החברה, מילא בעבר תפקידים בכירים בחברת קומברס במשך כעשר שנים והיה ממקימי חברת טמרס טלקום ושימש בתור המנכ"ל שלה. טמרס טלקום, בבעלותו של פויו זבלדוביץ', פועלת בתחום תשתיות האינטרנט ועמדה מאחורי הנחת כבל תת-ימי לחיבור ישראל לאינטרנט, במקביל לכבל הוותיק של מד נאוטילוס. על-פי פרסומים בעבר, בין לקוחותיה של טמרס ניתן למנות את גולן טלקום וחברת התקשורת הפלסטינית פלטל. ביוני 2012 פרש כספי מטמרס טלקום ועבר לנהל את חברת BunkerSec, לצידו של סא"ל (במיל') גונן ורדי. ראש המוסד שלעבר מאיר דגן משמש כאחד הדירקטורים ב-BunkerSec.

על-פי בדיקת "גלובס" על בסיס מאגר IVC, כספי רשום כמייסד-שותף בחברת Deep Instinct, שהוקמה השנה וגייסה הון מקרן בלאמברג. על-פי מאגר דן אנד ברדסטריט, עו"ד יואל נאמן ממשרד תדמור ושות' מופיע כדירקטור הן בחברת Deep Instinct והן בחברת Fifth Dimension. כהן, שותפו של כספי ל-Fifth Dimension מופיע גם כדירקטור ב-Deep Instinct, שתיאורה במאגר IVC מזכיר במעט את מה ש-Fifth Dimension עושה. עם זאת, מ-Fifth Dimension נמסר בתגובה כי אין מדובר באותה החברה.

בין הדירקטורים האחרים הנמצאים ב-Fifth Dimension, לפי דן אנד ברדסטריט, אפשר למנות את ירון איתן, לשעבר מייסד חברת ג'יאוטק ו-DVTel.

גנץ מסר בתגובה: "המימד החמישי פיתחה מערכות ייחודיות ביותר לניתוח מידע בכמויות אדירות ובזמן אמת, תוך שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית מתקדמת. כמי שעמד בראש ארגון המנהל כמויות אדירות של מידע מסוגים שונים, אני מבין שבעולם הסייבר, האתגרים המודיעיניים השתנו, עברנו מעידן של איסוף לעידן של היתוך ועיבוד נתונים. מדובר בתחום מרתק ועל כן בחרתי להצטרף לחברה ולהוביל עם הדירקטוריון את 'המימד החמישי' להצלחה טכנולוגית ועסקית בעולם".