האמנים איי ווייוויי ואניש קאפור יוזמים צעדה למען הפליטים

האמן הסיני איי ווייוויי, אחד ממובילי המאבק לזכויות אדם, יוצא לצעוד בקריאה לפתרון משבר הפליטים, בשיתוף-פעולה עם ענק אמנות נוסף, אניש קאפור הבריטי ■ הצעדה תצא מלונדון מזרחה

פליטים מסוריה / צילום: רויטרס
פליטים מסוריה / צילום: רויטרס

"אניש קאפור ואני משלבים ידיים ויוצאים לצעוד. נלך ונצא מלונדון מזרחה. כל אחד מאיתנו יישא בידו שמיכה, כסמל לצורך הדוחק של 60 מיליון פליטים בעולמנו היום. נקדם בברכה את אלה שרוצים לצעוד איתנו. הביאו את השמיכה שלכם אתכם".

זו לשון ההודעה שפרסם אמש (ג') באינסטגרם האמן הסיני איי ווייוויי, מענקי התרבות בזמננו ואחד המובילים הסמליים של המאבק לזכויות אדם. הוא עצמו נפל קורבן להגבלת צעדיו וחירותו בידי השלטונות בסין, ורק בחודש יולי זכה לאחוז מחדש בדרכונו ויצא מסין לגרמניה עם זוגתו ועם בנו. על צעדיו הוא מעדכן את עוקביו הרבים בעולם ברשתות החברתיות, ובעיקר בטוויטר ובאינסטגרם. ממש בימים אלה נפתחה ברויאל אקדמי בלונדון תערוכת יחיד רחבת-היקף שלו - ולראשונה מזה כ-5 שנים שהוא נוכח בה באופן אישי, לאחר שתכנן מרחוק את תערוכותיו הרבות ברחבי העולם בשנים האחרונות, בהיותו במעצר בית בבייג'ינג.

כעת הוא יוצא לצעוד בקריאה לפתרון משבר הפליטים, בשיתוף-פעולה עם ענק אמנות נוסף, האמן הבריטי (ממוצא הודי) אניש קאפור, שתערוכתו בקיץ האחרון בארמון ורסאי משכה אש ולא מעט ונדליזם. השניים יקיימו צעדות בערים מרכזיות ברחבי העולם. הצעדה הראשונה תצא מחר, בשעה 10 בבוקר, מהתערוכה ברויאל אקדמי.

אלפי עוקבים כבר הבטיחו שלא יצעדו לבד.

מתוך חשבון האינסטגרם של איי ווייוויי
 מתוך חשבון האינסטגרם של איי ווייוויי