מיטרוניקס תקים אתר ייצור נוסף בישראל בהשקעה של 4-5 מ' ד'

יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות שחייה מקיבוץ יזרעאל מצפה שהאתר "יאפשר הגדלת כושר הייצור בכ-60%" ■ במו"מ לשכירה או הקמה כנראה באזור פיתוח א'

רובוט של מיטרוניקס / צילום: שגיא מורן
רובוט של מיטרוניקס / צילום: שגיא מורן

מניית מיטרוניקס עלתה היום (ד') במהלך המסחר בבורסה בכ-5%, לאחר שהחברה דיווחה על הקמת אתר ייצור נוסף שיגדיל את כושר הייצור של החברה. מיטרוניקס, יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות שחייה מקיבוץ יזרעאל, ציינה כי דירקטוריון החברה החליט על הקמת אתר ייצור נוסף בהשקעה מוערכת של 4-5 מיליון דולר, אשר תתפרס על פני תקופה של כשנתיים.

"האתר נועד לתת מענה לגידול המואץ בפעילותה של החברה בשנים האחרונות, וזה הצפוי בעתיד הנראה לעין, כאשר הוא צפוי לאפשר את הגדלת כושר הייצור של החברה בכ-60%", נכתב בהודעתה של מיטרוניקס. החברה מקיימת בימים אלה משא ומתן לשכירה או הקמת האתר הנוסף בישראל, ומציינת שניתנת עדיפות להקמתו באזור פיתוח א'. "הפעלת האתר החדש עשויה להיות מוקדמת למתוכנן (שנתיים), ככל שקצב הביקוש למוצרי החברה יגבר, והחברה תוכל לסיים את הקמתו בזמן קצר יותר מהמתוכנן", נכתב בהודעה.

מיטרוניקס נסחרת בבורסה לפי שווי שוק של כ-1.1 מיליארד שקל, אחרי שמנייתה עלתה ב-44% במהלך השנה החולפת, וביותר מפי 4 בשלוש השנים האחרונות.

החברה נמצאת בשליטת קיבוץ יזרעאל שמחזיק ב-65.1% ממניותיה.

החזון - למכור ב-2018 ב-650 מיליון שקל

בסיכום מחצית השנה הראשונה של 2015, הכנסותיה של מיטרוניקס צמחו ב-18% ל-322 מיליון שקל ורווחיה לתקופה זו עלו ב-2% ל-64 מיליון שקל. היה זה הדוח הכספי האחרון של החברה תחת המנכ"ל יובל בארי, שפרש לאחר שבע שנים בתפקיד. על התוצאות הטובות אמר בארי כי "עונת הבריכות בחצי הכדור הצפוני נפתחה באורח מאוד חיובי, וייתכן שנראה הימשכות ארוכה יותר של העונה בגלל מזג האוויר החם באירופה ובארה"ב". במקום בארי מונה למנכ"ל איל טרייבר, ששימש כמנהל השיווק והמכירות בחברה.

השיפור הניכר במכירות סייע למיטרוניקס להתגבר על השחיקה שנרשמה בשער האירו, ועל עלייה בהוצאות עבודה, בעקבות השקת קו הרובוטים החדש ושינוי בתמהיל הרובוטים שמכרה. במצגת שפרסמה החברה לאחרונה, היא ציינה כי החזון שלה הוא להגיע בשנת 2018 למכירות של 650 מיליון שקל (כ-150 מיליון אירו).