הרשות השנייה: אין לשדר בטלוויזיה פרסומות של קרן קלע

זאת בעקבות הודעתה החריגה של רשות ניירות ערך אמש, לפיה פעילות קרן קלע אינה על דעתה ולא קיבלה את אישורה ■ קרן קלע: "הדבר מזכיר התנהלות רגולטורית במדינות חשוכות"

קרן קלע
קרן קלע

הרשות השנייה הודיעה היום (ה') לזכייניות הטלוויזיה כי בעקבות הודעתה החריגה של רשות ניירות ערך אמש, אין לשדר עוד פרסומות של קרן קלע - בין אם בפרסומות, חסות או מתן פרסים תחת אזכור שמה.

ניר שוויקי, מנכ"ל הרשות השנייה בפועל, הוסיף כי ככל שיותר שידור פרסומות של הקרן בעתיד, הדבר ייעשה רק לאחר קבלת אישור מראש של הרשות השנייה.

הנחיה זו מגיעה בהמשך לבדיקת הרשות השנייה בשבועות האחרונים מחשש להטעיית הציבור, ולאור ההודעה החריגה כאמור שפרסמה אמש רשות ניירות ערך, לפיה פעילות קרן קלע אינה על דעתה ולא קיבלה את אישורה, זאת בנוסף לחקירה הפלילית המתנהלת נגד הקרן.

שוויקי מסר כי "הרשות השנייה בוחנת את הנושא בקפידה בשבועות האחרונים, והודעת רשות ניירות ערך אמש היא בחזקת 'הקש ששבר את גב הגמל'. אחריותנו המרכזית ביותר היא כלפי הציבור הרחב והאינטרס שלו לטלוויזיה בטוחה וללא חשש להטעיה. נוכח המידע המגיע אלינו בעניין קרן קלע, לא נוכל לאפשר את פרסומה, ועל כן נבקש גם כי כל פרסום עתידי יובא תחילה לאישור הרשות השנייה".

נזכיר כי הפרסומת של קרן קלע מקבוצת רוביקון של אמיר ברמלי שודרה ב"ברייק הזהב" של תוכניות הריאליטי "אקס פקטור" של רשת ו"מאסטר שף" של קשת.

מרוביקון ביזנס גרופ נמסר בתגובה: "אנו לא מופתעים שרשות ניירות ערך מנסה לעצור פעילות שמעבירה משקיעים מהבורסה ומשוק ההון לשוק הפרטי. רשות ממשלתית הפועלת להפסיק פרסום של קמפיין הקורא לציבור לבדוק אפשרויות השקעה נוספות, מזכירה התנהלות רגולטורית במדינות חשוכות. קרן קלע ממשיכה להציע לציבור להצטרף להשקעות המאפשרות לקבל ריביות גבוהות מאלה הנהוגות במשק".