ילן: העלאת הריבית הראשונה עשויה להגיע באוקטובר

במסיבת העיתונאים לאחר הודעת הריבית אמרה יו"ר הפדרל ריזרב כי הפד עדיין מצפה לצמיחה מתונה של התמ"ג, המשך השיפור בשוק העבודה, ואינפלציה נמוכה בשנים הקרובות

ג'נט ילן / צילום: רויטרס
ג'נט ילן / צילום: רויטרס

הפדרל ריזרב עדיין צופה העלאת ריבית השנה, למרות חוסר הוודאות בכלכלה הגלובלית ובשווקים, אמרה ג'נט ילן, יו"ר הפד, במסיבת עיתונאים שקיימה לאחר הודעת הריבית. לדבריה, הפד עדיין מצפה לצמיחה מתונה של התמ"ג, המשך השיפור בשוק העבודה, ואינפלציה נמוכה בשנים הקרובות.

"ההחלטה שלנו לא תהיה תלויה בנתונים מסוימים כלשהם, או על תנועות בשווקים מהיום-למחר. ההחלטה תהיה תלויה בטווח רחב של מדדים כלכליים ופיננסיים", אמרה ילן ביחס להחלטה להעלות ריבית.

בעניין השפעת התנודות בנפט ובדולר על האינפלציה, ילן ציינה כי "יקח עוד זמן עד שההשפעות הללו יעלמו".

הריבית בארה"ב נותרה על כנה, אולם הפדרל ריזרב מעריך כי היא בכל זאת תעלה השנה ל-0.4%, כך עולה מהודעת הריבית שפרסם הערב (ה').

העלאת הריבית הראשונה עשויה להגיע באוקטובר, ואם אכן כך יהיה, הפד יקיים מסיבת עיתונאים מייד לאחר מכן, אמרה ילן. כרגע לא מתכוננת מסיבת עיתונאים אחרי הפגישה של ועדת השוק הפתוח ב-28 באוקטובר.

"יש עדיין חולשה בשוק העבודה, בעיקר בכל הנוגע לעבודות במשרה חלקית", אמרה ילן, אך הוסיפה כי "אנו מתקרבים ליעד".

היא הוסיפה, כפי שאמרה בעבר, כי "דרך העלאת הריבית חשובה יותר מהתזמון" - ואכן, הפד הוריד היום את תחזית הריבית ארוכת הטווח ל-3.5% לעומת 3.8% ביוני, מה שאמור להרגיע את המשקיעים.

ילן אמרה כי הפד לא אמור להגיב לעליות ולירידות בשווקים, אולם זה בלתי אפשרי, לדבריה, לא להגיב להתפתחויות שעשויות להשפיע על הכלכלה. היא ציינה כי הטלטלה האחרונה בשווקים "משקפת הידוק מסוים של התנאים הפיננסיים".