תל-אביב ננעלה בירידות שערים; מניית כן פייט זינקה 93%

ביום חמישי החליט הפד להותיר את הריבית ברמה אפסית ובוול סטריט ובבורסות אירופה הגיבו ביום ו' בירידות חדות ■ כלכלני אגוד: "ממליצים למשקיעים סולידיים להקטין חשיפה למניות"

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (א') במגמה שלילית מובהקת, כשהמעו"ף משיל מערכו 1.5%. זאת, בעקבות הירידות החדות שנרשמו בוול סטריט ובבורסות אירופה ביום שישי האחרון לאחר החלטת הפדרל ריזרב להותיר את הריבית בארה"ב ברמה אפסית. בימים ג' ו-ד' השבוע לא יתקיים מסחר לרגל יום הכיפורים. בשוק האג"ח נרשמו עליות חדות באג"ח הממשלתיות השקליות הארוכות. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-621 מיליון שקל.

"דחיית מועד העלאת הריבית בארה"ב צפויה לספק תמיכה מסוימת בשווקים. מאידך, סימני שאלה לגבי התפתחויות בכלכלה הריאלית בסין צפויים להמשיך ולהוות גורם סיכון מרכזי בכלכלה העולמית. בישראל, עדכון כלפי מטה של אומדן הצמיחה לרבעון השני עלול להעיב על השווקים בטווח הקצר. אנו לא ממליצים על הגדלת רכיבי סיכון בתיק ההשקעות". כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

עוד ממליצים כלכלני לאומי שלא לשנות את היקף החשיפה המנייתית בתיק ההשקעות. כלומר, הרכיב המנייתי, בדגש על חו"ל, ממשיך להיות האפיק המועדף בחשיפה לסיכון ביחס לאפיקי השקעה מסוכנים אחרים. עם זאת, רמת התמחור הכוללת באפיק אינה נמוכה, גם לאחר הירידות החדות במדדים, ולכן לא מומלץ להגדיל חשיפה לאפיק זה.

מנגד, כלכלני בנק באגוד ממליצים למשקיעים סולידיים לממש רווחים ולהפחית מעט חשיפתם לאפיק המנייתי, כך שבתיק המייצג ההמלצה על הרכיב המנייתי מופחתת מ-22% ל-20%. בתיק הספקולטיבי הם מותירים את המלצתם על כנה - 36%.

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, מציין בתגובה להחלטת הפד כי "כמו שזה נראה כרגע, רק קטסטרופה בשווקים בחודשיים הקרובים תמנע מהפד להעלות את הריבית בהחלטה בחודש דצמבר וממש לא בטוח שהריבית לא תעלה כבר בהחלטה באוקטובר. בעקבות כך, להערכתנו לא צפויה המשך ירידה בתשואות האג"ח הממשלתי כפי שראינו בתקופה האחרונה. אומנם לא מתוכננת מסיבת עיתונאים לאותה החלטה אבל תמיד אפשר לכנס אותה. בפד להערכתנו מבינים היטב שפספסו מזמן את המועד להעלות ריבית ועכשיו הם רק לא רוצים לעשות טעות חמורה יותר ולהעלות את הריבית ולגלות רגע אחרי שהעולם נכנס לסחרור בגלל סין והשווקים המתעוררים".

כן פייט מגייסת

מניות טבע , כיל ופריגו ירדו על רקע פערים שליליים של עד 2%. אורמת טכנ' ואופקו עלו על רקע פערים חיוביים.

מנגד, כן פייט ביופרמה זינקה לאחר שחזרה עם פער חיובי של יותר מ-100%. החברה דיווחה ביום חמישי כי מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) העניק לתרופת המחקר CF102 מעמד של מסלול מהיר כטיפול קו שני בסרטן כבד מסוג Hepatocellular Carcinoma, הנחשב לנפוץ ביותר מבין סרטני הכבד. החברה הודיעה עוד הבוקר כי גייסה 9 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים.

גיל דטנר, אנליסט קמעונאות וסלולר בלאומי שוקי הון, מפרסם היום עדכון למחיר מניית רמי לוי ומעלה את מחיר היעד למניה מ-165 שקל ל-186 שקל, וכן מעדכן את ההמלצה מ'תשואת שוק' ל'תשואת יתר'.

ננו דיימנשן , המפתחת מדפסות תלת מימד לשוק המעגלים האלקטרונים, מדווחת היום על פריצת דרך בפיתוח הדיו הדיאלקטרי. בניסוי שערכה החברה גילה הדיו שפיתחה החברה עמידות בטמפרטורה קיצונית של 300 מעלות צלזיוס. הדיו נבחן בבדיקה תרמית לאחר התמצקות.

לייבפרסון הודיעה על השקת שני מרכזי נתונים חדשים באוסטרליה.