נתניהו: זכותנו וחובתנו להחמיר בענישה כלפי מיידי אבנים

רה"מ אמר בפתח ישיבת הממשלה כי הוא נחוש לקדם את החמרת הענישה על מיידי אבנים ובקבוקי תבערה ולשנות את נהלי הפתיחה באש ■ "עם כל ההערכה לביהמ"ש, זכותנו וחובתנו לקבוע את הנורמה הזאת"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אומר כי הוא נחוש לקדם את החמרת הענישה על מיידי אבנים ובקבוקי תבערה ולשנות את נהלי הפתיחה באש - כך דווח בגלי צה"ל.

"אנחנו נסכל אתכם תוך כדי פעולה, אנחנו נעניש אתכם במלוא חומרת הדין אחר הפעולה. את הנורמה הזאת אנחנו מבקשים להנחיל לכל אזרחי ישראל, לכל תושבי ישראל ולכל שופטי ישראל", אמר נתניהו הבוקר (א') בפתח ישיבת הממשלה.

"עם כל ההערכה לבית המשפט, זו זכותנו וחובתנו לקבוע את הנורמה הזאת. כפי שעשינו ביחס לעבירות מין, אנחנו נקבע עונשי מינימום למיידי אבנים וזורקי בקבוקים", המשיך נתניהו.

סגן מפקד מחוז ירושלים במשטרה, תת-ניצב אבשלום פלד, קרא לישראלים שלא להגיע למזרח העיר. בראיון לטלי ליפקין-שחק אמר פלד: "כל הפרות הסדר במזרח ירושלים מטופלות בנחישות בתוך מזרח ירושלים. הן לא גולשות לצירים ראשיים ולא למערב ירושלים. לתייר הממוצע ובטח הישראלי אין מה לחפש בעיסוואיה ואין מה לחפש בסילוואן".

לדבריו, "העיר שוקקת חיים, אנשים מהלכים בה בצורה חופשית, כאשר זה מתאפשר רק בזכות דבר אחד - בזכות העבודה של מאות שוטרים שמוצבים במזרח ירושלים, ולעיתים כן, בלי להישמע מליצי מדי, מגינים בגופם שלא יגלשו הפרות הסדר משם".