סטארט-אפ לגיל השלישי: מסרים מהעולם הבא וסמארטפון לקשישים

בתחרות הבינלאומית 30in30in30, שנערכת בימים אלה ברחבי העולם, 30 סטארט-אפים ב-30 ערים, מתחרים במהלך 30 יום על רעיון מנצח לטכנולוגיה לגיל השלישי

הון סיכון מנהל ניהול סטארט-אפ  סטארט אפ  הון סיכון הייטק היי טק שבבים צ`יפ / צלם: save as
הון סיכון מנהל ניהול סטארט-אפ סטארט אפ הון סיכון הייטק היי טק שבבים צ`יפ / צלם: save as

הטכנולוגיה לא הצליחה לעצור את הזמן, אבל היא יכולה לשפר באופן משמעותי את איכות חייהם של בני ובנות הגיל השלישי.

האתגר הזה עומד בבסיס התחרות הבינלאומית 30in30in30, שנערכת בימים אלה ברחבי העולם במסגרתה 30 סטארט-אפים ב-30 ערים, מתחרים במהלך 30 יום על רעיון מנצח. האירוע המקומי של התחרות נערך היום בגוגל קמפוס בתל-אביב, כאשר מי שאמון על הפעילות בישראל הוא האקסלרטור TechForGood, שמתמקד במיזמים חברתיים, דהיינו - סושיאל-טק.

"אנחנו עורכים את התחרות בשיתוף ארגון Aging 2.0 הבינלאומי", מספרת עומרי בורל, שותפה ב-TechForGood, "בכל מקום בעולם ייבחר סטארט-אפ אחד שיקבל כרטיס לתחרות שתערך בנובמבר בסן פרנסיסקו".

במקביל לתחרות משיקים ב"טק פור גוד" גם את המחזור החדש של הראלי. "התחרות של היום היא חלק מהמחזור השני שלנו שיתחיל באוקטובר, וההרשמה אליו תסתיים בסוף החודש", אומרת בורל, "גם הפעם אנחנו מבקשים לרתום את הטכנולוגיה לנושאים חברתיים". היא הוסיפה כי "בעוד שהראלי החברתי הכללי שלנו פתוח לסטארט-אפים צעירים שגייסו פחות מ-2 מיליון דולר ושיהיו קיימים פחות מ-3 שנים. בתחרות של היום יש גם סטארט-אפים בשלבים פחות ראשוניים. לאור מה שלמדנו מהמחזור הראשון קצת שינינו את הראלי - הארכנו לארבעה חודשים, הוספנו עוד אנשים לצוות, ויצרנו שותפויות בינלאומיות כמו זו שמתקיימת היום, מאחר שהמטרה שלנו היא גם להגיע לשווקים בינלאומיים".

בורל מסבירה כי ההתמקדות היא בעיקר במיזמים שמטרתם מניעת פציעות, התדרדרות, ואובדן עצמאות. כך למשל, השתתפו בתחרות סטארט-אפים בהם PowerTags - חברה שמפתחת מכשיר מעקב שכולל חיישנים לאיתור מיקום מדויק; VideoTherapy - פלטפורמה מבוססת ענן לטיפולים שיקומיים; ו-Night-Sense - סטארט-אפ שמפתח צמיד שמודד את הנתונים הפיזיולוגיים של העונד ומתריע בעת מצוקה או סכנה.

מי שהיה מעט חריג בנוף, הוא SafeBeyond, סטארט-אפ שמתמקד יותר ביום הגורלי שאחרי, ומאפשר להשאיר מסרים דיגיטליים מאובטחים אחרי לכתנו מהעולם. מורן צור, מנכ"ל ויזם SafeBeyond, מספר: "אנחנו מציעים פלטפורמה של כספות דיגיטליות, ומאפשרים הורשה רגשית. זה יכול להיות על בסיס טריגר של תאריך ידוע מראש, כמו גיל מסוים אליו יגיע היורש, אירוע חשוב כמו חתונה, טווח שנים אחרי יום המוות או אפילו מיקום מסוים. כל המידע נמצא בכספות ציבוריות או פרטיות. בנוסף, ניתן להחליט גם על הורשת נכסים דיגיטליים אחרים. לדוגמה, מה יהיה הפוסט האחרון שיעלה בדף הפייסבוק של המוריש, ומי יקבל את השליטה בו, כמו גם בחשבונות אחרים כמו הדואר האלקטרוני".

טלפונים לקשישים

הזוכה שנבחר לייצג את ישראל, הוא הסטארט-אפ E2C שמנגיש מכשירים טכנולוגיים לאוכלוסייה מבוגרת. אמיר אלון, מנכ"ל E2C, הסביר ל"גלובס" כי החברה מתמקדת בעיקר בסמארטפונים של LG, אבל מפתחת גם אייפדים ייעודיים, טלוויזיה ומחשוב לביש.

"מכרנו בישראל כבר 10,000 יחידות של ה-LG בייסיק הייעודי", מספר אלון, "מדובר במכשיר שבו הכול מתבצע בצורה קלה וברורה, ובלחיצות ארוכות יותר כדי למנוע לחיצות אקראיות שגויות. המידע, כמו התמונות מרוכז במקום אחד. בנוסף, המכשיר כולל לחצן מצוקה בשיתוף נטל"י, והמשתמשים יכולים לפנות לשירות לקוחות המאפשר השתלטות מרחוק. המטרה שלנו היא לתת פתרון כולל ואנחנו מציעים למי שרוצה גם הדרכה אישית בבית".