הבורסה הגיבה לארועים: המעו"ף ירד 1%; טבע עלתה 2.5%

סנטימנט מעורב בשוקי חו"ל ■ מודי'ס: עיכוב בפיתוח שדות הגז עשוי לגרום למשק הישראלי באובדן חלק מפוטנציאל הצמיחה

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ה') במגמה שלילית שהלכה והחריפה עם התגברות ארועי הטרור ברחבי הארץ. בשעות הערב שעון ישראל יקבלו שחקני המניות, האג"ח והמט"ח ברחבי העולם הצצה לפרוטוקול ישיבת הפד האחרונה, ישיבה שבה, בניגוד לחלק מהציפיות בשוק דאז, החליט הבנק המרכזי להותיר את הריבית ללא שינוי, ולא להעלותה. מחזור המסחר הסתכם בכ-953 מיליון שקל.

בתחום המאקרו, משרד האוצר דיווח היום כי בספטמבר נרשם גירעון של 600 מיליון שקל בלבד בתקציב. הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים (אוקטובר 2014 - ספטמבר 2015) עומד על 2% בלבד מהתמ"ג.

סוכנות דירוג האשראי הבינלאומי מודי'ס פרסמה אמש סקירה מורחבת על הכלכלה הישראלית, במסגרתה היא קובעת שעיכובים בפיתוח שדות הגז עשויים לעלות למשק הישראלי ביוקר, באובדן חלק ניכר מפוטנציאל הצמיחה.

העדכון של מודי'ס מנוסח בצורה מפרגנת לכלכלת ישראל, ובין היתר מדגישה סוכנות הדירוג כי קצב הצמיחה בישראל היה מהגבוהים ביותר מבין המדינות המפותחות וכן כי ישראל השכילה להקטין את יחס החוב לתוצר, בניגוד למרבית המדינות העשירות בעולם.

יחד עם זאת, בכל הקשור לתחזיות הצמיחה ל-2015 ו-2016 מודי'ס "מיישרת קו" עם בנק ישראל, האוצר וה-OECD ומורידה את התחזית ל-2.6% השנה ו-3% בשנה הבאה.בסקירה אין רמיזות חדשות לשינוי כלשהו בדירוג האשראי של ישראל העומד במודי'ס על A1 עם תחזית יציבה, כבעבר הסוכנות קובעת כי דירוג האשראי עשוי לרדת בתרחיש של הרעה בסיכונים הגיאו-פוליטיים וביחס החוב לתוצר ועשוי לעלות במידה ויחול שיפור בגורמי סיכון אלה.

הציבור בפאניקה: קרנות הנאמנות בשפל של קרוב לשנתיים

מניות האנרגיה דוגמת קבוצת דלק , אבנר ודלק קידוחים עדיין מרכזות עניין ברקע התנודתיות במחירי הנפט. אתמול ריכזו המניות עניין חיובי רב.

מניית טבע עלתה לאחר שחזרה מניו יורק עם פער חיובי של כ-2%. מנגד פריגו ירדה על רקע פער שלילי של כ-1.6%.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]