"לוסי אהריש מעצבנת": הפוסט בפייסבוק ששורף את הרשת

"כל-כך התרגלנו לקול אחד, לקול המניפולטיבי, הצבוע וזועם של הפוליטיקאים הערבים במדינת ישראל, עד שהקול של לוסי אהריש נשמע כמעט מופרך - איך יכול להיות שערבייה ישראלית ועוד מוסלמית מדברת ככה?"

לוסי אהריש / צילום: תמר מצפי
לוסי אהריש / צילום: תמר מצפי

סטטוס בפייסבוק שהעלתה קולגה של אשת התקשורת לוסי אהריש הפך ויראלי וסחף עשרות אלפי לייקים ושיתופים. הסטטוס משבח את אהריש בגין הדברים הנחרצים שאמרה נגד האלימות ולאחר שתקפה גם את חלק מחברי הכנסת הערבים המלבים את היצרים.

וכך כתבה גלית דיסטל בדף הפייסבוק שלה, בסטטוס שסחף למעלה מ-1,400 תגובות:

"לוסי אהריש היא הבוסית שלי, כלומר סוג של, אני אחת מחברות הפאנל בתוכנית הבוקר שלה.

זה היה גילוי נאות, ועכשיו אפשר להתחיל: לוסי אהריש מעצבנת. היא מעצבנת כי היא נראית אותו דבר בדיוק עם האיפור ובלעדיו. היא מעצבנת כי בחיים היא אפילו יותר רזה מאשר בטלוויזיה. היא מעצבנת כי כל הבנות בתוכנית עומדות בתור מסודר לספר שיסדר להן תסרוקת, ורק לוסי לוקחת ממנו את הפן 5 שניות לפני התוכנית, מעבירה לעצמה וויש על השיער ונראית כמו מליון דולר. היא מעצבנת כי בהפסקת הפרסומות היא מתלוצצת עם אורחיה (קורעת אותנו מצחוק) ואז גולשת אל השידור החי כאילו שהיא נולדה עם טלוויזיה ביד. אלה היו הסיבות שבגללן לוסי אהריש מעצבנת אותי.

"אבל לוסי אהריש מעצבנת גם אנשים אחרים ומסיבות אחרות לגמרי: היא מעצבנת ימנים מסוימים כי נתנו לערבייה המוסלמית הזאת להדליק משואה. היא מעצבנת מוסלמים מסוימים כי הערבייה המוסלמית הזאת שכחה מה זה אומר להיות ערבייה מוסלמית. והכי הכי יפה - היא מעצבנת שמאלנים מסוימים כי הערבייה המוסלמית והציונית הזאת מגנה בתוקף כל סוג של אלימות (אפילו את האלימות הפלסטינית, הייתם מאמינים לחוצפה?) ובכך 'מתחנפת' לציבור הישראלי הימני, ממש ערבייה מקולקלת.

"היא מעצבנת כמעט את כולם כי היא הדוגמה החיה והנושמת ל'למה לא?'. למה לא לחיות כמוסלמית שנושאת בגאווה את המורשת שלה ועדיין להרגיש שייכות מלאה למדינת ישראל? למה לא בעצם? כל-כך התרגלנו לקול אחד, לקול המניפולטיבי, הצבוע וזועם של הפוליטיקאים הערבים במדינת ישראל, עד שהקול של לוסי אהריש נשמע כמעט מופרך - איך יכול להיות שערבייה ישראלית ועוד מוסלמית מדברת ככה?

"בשבוע שעבר הילדונת הרזה הזאת יצאה בפול גז ובשידור חי נגד חברי הכנסת הערבים וההתנהלות שלהם מאז החלה אינתיפאדת אל-אקצא. מי שלא ראה את זה, לא ראה מלחמת דויד בגוליית בחייו - אישה אחת עם קול קטן ורהוט ונוקב שמרעיד את אמות הסיפים של כל המדינה הזאת. וכמה תקווה יש בקול הזה. וכמה אומץ, יא ראבי.

"מאז לוסי משלמת את המחיר, וההורים שלה שגידלו אותה לאהבת המדינה גם משלמים את המחיר - זה בסדר, הם רגילים לשלם את המחיר, הם משלמים אותו כל חייהם. אין בעולם מספיק חיזוקים לתת לבחורה הזאת, האמיצה, החשובה, הגדולה מסכום חלקיה. ובכל זאת, הנה אני תורמת את חלקי. אתם מוזמנים להצטרף".