"חזי בצלאל לא יקבל הקלות ויעמוד באותן הדרישות שגולן נדרש"

בכיר במשרד התקשורת מתייחס לאפשרות שבצלאל ייכנס לשוק הסלולרי ואומר בעקבות הפרסום ב"גלובס" על החתימה הקרובה בין בצלאל לפלאפון, כי בצלאל יחויב באותן השקעות שנדרשות מגולן

חזי בצלאל / צילום: יוסי כהן
חזי בצלאל / צילום: יוסי כהן

"חזי בצלאל יידרש לעמוד באותן הדרישות שגולן טלקום נדרשת לעמוד בכל הקשור להשקעות בהקמת רשת משותפת, ולא בשקל פחות", כך אומר גורם בכיר במשרד התקשורת, וזאת בהמשך לפרסום ב"גלובס" מהשבוע שעבר על כך שבצלאל קרוב לחתימה על הסכם שיתוף רשתות עם פלאפון, כדי להיכנס לשוק הסלולר.

לדברי הבכיר, לא יינתנו הנחות והקלות לבצלאל מעבר למה שכבר ניתנו לשחקנים חדשים במכרז התדרים בינואר השנה, והוא יידרש לעמוד באותן הדרישות שהמשרד דורש מגולן טלקום, או מכל שחקן אחר, בהתאם למדיניות שקבע. הבכיר הוסיף שהעמידה בדרישות המשרד הכרחית לטובת יצירת שוק תקשורת מאוזן.

העובדה שבצלאל ממשיך בתוכניות להיכנס לשוק הסלולר מהווה מקור לדאגה בקרב המפעילים מפני שהם חוששים מהאפשרות שבצלאל ימשיך ללחוץ את המחירים כלפי מטה, כאשר לכולם ברור שגם ברמות המחירים של גולן והוט מובייל, החברות הוותיקות יתקשו לעמוד לאורך זמן.

המחירים של שתי השחקניות החדשות מושפעים מהסרת חסמי הכניסה הנמוכים שקבע משרד התקשורת כאשר המטרה הייתה להוריד את רמת המחירים הגבוהה ולייצר תחרות בשוק שנשלט על ידי שלוש חברות בלבד. כעת המצב שונה ולאחר שהמחירים ירדו בעשרות אחוזים, המשרד רוצה שכל שחקן יחזיק בתדרים ויהיה בעלים של מחצית מרשת סלולרית כדי לאזן את הפגיעה בחברות הוותיקות. זו הסיבה שהמשרד אינו מסכים לוותר לגולן ודורש ממנה להיות בעלים של מחצית מהרשת של סלקום, וזו גם הסיבה לכך שהוא אינו מוכן לאפשר לחזי בצלאל להיכנס לשוק בפחות מכך.

בצלאל רכש תדרים במסגרת מכרז התדרים וקנה 5 מגה הרץ בתחום ה-1,800. תדרים אלו על פי מדיניות המשרד מחייבות אותו בשיתוף רשת עם אחת המפעילות הוותיקות, כלומר הוא נדרש להשקיע בבעלות על הרשת המשותפת עם פלאפון סכום שמוערך בכ-200 מיליון שקל לאורך תקופה של כמה שנים.

מדובר בסכום רציני שלא היה מעורר סימני שאלה אם המחירים בשוק היו יותר גבוהים, אך ברמת מחיר שמתחת ל-50 שקל לחבילה סלולרית הוא בהחלט מעלה שאלות כיצד מחזירים השקעה כזאת, במיוחד כאשר מדובר בהשקעה ברשת דור שלישי ורשת דור רביעי במקביל.