הבורסה אישרה מיזוג חבר הבורסה של מגדל שוקי הון לתוך IBI

דירקטוריון הבורסה אישר גם את ביטול החברות בבורסה של מגדל שירותי בורסה ■ בכך יקטן מספר חברי הבורסה שבבעלות בתי השקעות ל-4 בלבד

ג'וליאן אסוס / צילום: איל יצהר
ג'וליאן אסוס / צילום: איל יצהר

התקדמות בהליך המיזוג של חבר הבורסה של מגדל שוקי הון לתוך חבר הבורסה של בית ההשקעות אי.בי.אי. כשלושה חודשים לאחר שאי.בי.אי ומגדל שוקי הון הודיעו כי חתמו על הסכם למיזוג פעילויות חבר הבורסה שלהם, אישר דירקטוריון הבורסה את המיזוג. כמו כן אישר דירקטוריון הבורסה את ביטול החברות בבורסה של מגדל שירותי בורסה כפועל יוצא מן המיזוג, והכל בתוקף ממועד השלמת המיזוג. עם השלמת המיזוג, אי.בי.אי יחזיק ב-80.1% מהחברה הממוזגת שתמשיך להיקרא אי.בי.אי שירותי בורסה

בכך עובר המיזוג המשמעותי בין שניים מקרב חברי הבורסה שאינם בנקים המעטים שנותרו בשוק, משוכה משמעותית בפני השלמתו. זאת, בהמשך למשוכה נוספת שהעסקה חלפה מעליה לאחרונה, כשביהמ"ש המחוזי בת"א אישר למגדל לערוך שינוי מבני פנימי - במסגרת עסקת ההנפה - כאשר חברת קרנות הנאמנות הבולטת שבבעלותה הוצאה מחבר הבורסה שלה (מגדל שירותי בורסה), ומניותיה הועברו מעלה - לידי בית ההשקעות מגדל שוקי הון - כדיבידנד בעין. העסקה עם אי.בי.אי, נזכיר, אינה כוללת את חברת קרנות הנאמנות של מגדל שוקי הון, שתיוותר בבעלות קבוצת הביטוח מגדל.

מתווה נויבך

החברה הממוזגת תנוהל על-ידי ג'וליאן אסוס מאי.בי.אי. מגדל שוקי הון ואי.בי.אי סיכמו ביניהם במסגרת העסקה על מנגנון לחלוקת החזקותיהם בבורסה, עם השלמת שינוי מבנה הבעלות בה. נציין כי על-פי המתווה של יו"ר הבורסה אמנון נויבך, אמור אי.בי.אי לקבל 2.9% ממניות הבורסה (בניכוי חלקם של העובדים) ואילו מגדל שוקי הון - 3.2%.

כיום, קודם להשלמת העסקה האמורה, ישנם 25 חברי בורסה - 14 חברי בורסה שהינם בנקים ישראלים, והיתר חברי בורסה שאינם בנקים. מתוך אלה יש רק 5 חברי בורסה ששייכים לבתי השקעות, ושאליהם ניתן לצרף גם את חברת אי-ברוקר. עתה, עם המיזוג הצפוי של חברי הבורסה של אי.בי.אי ושל מגדל שוקי הון, שעל-פי הערכות יושלם עד סוף השנה הנוכחית, יפחת מספרם ל-4.