נעילה חיובית בת"א; סלקום זינקה ב-6.6%, אבנר עלתה בכ-4%

תהליך המכירה של חברת גולן טלקום צובר תאוצה; סלקום ופרטנר רשמו עליות שערים ניכרות אמש בניו-יורק והיום בתל-אביב ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ד') במגמה חיובית, בהתאם למגמה הכללית היום בשוקי העולם. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל.

בארה"ב מתגברות ההערכות כי הפדרל ריזרב ימתין עם העלאת הריבית בארה"ב ל-2016, זאת על אף הציפיות המוקדמות יותר השנה להעלאה כבר ב-2015. הסיבות מגוונות, והעיקריות שבהן: עונת דוחות חלשה יחסית לרבעון השלישי ונתוני מאקרו שבחלקם יצאו מתחת לצפי המוקדם. כל זה מאותת לקובעי המדיניות כי הכלכלה האמריקאית אינה חזקה דיו לעמוד בהעלאת שיעור הריבית לראשונה מאז 2006.

ואצלנו, למרות הסימנים להאטה במשק וסימני השאלה לגבי המשך הצמיחה הכלכלית, לקראת עונת הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של החברות בבורסה בתל-אביב, אשר צפויה להיפתח בשבועות הקרובים, באקסלנס ברוקראז' צופים רבעון טוב למרבית חברות מדד תל-אביב 100.

הערכת בית ההשקעות היא כי כ-70% מחברות המדד יסכמו את הרבעון השלישי של 2015 במגמה חיובית, או ביציבות ביחס לרבעון המקביל אשתקד, וכי כ-80% מהן יציגו שיפור או יציבות ביחס לרבעון הקודם (השני ב-2015).

עידן אזולאי, מנהל השקעות אפסילון, מציין היום כי "הדיווחים שהתפרסמו היום בעיתונות אודות הקיפאון בפעילות הכלכלית במגזר הקמעונאות בשל המצב הבטחוני מאששים את ההערכות הפסימיות שרווחו בעניין זה בעת האחרונה. מן הסתם, ההשפעה של המצב הבטחוני תבוא לידי ביטוי בדוחות של החברות המקומיות ברבעון הקרוב לפחות. הסיטואציה הזו גורמת למשקיעים לנקוט במשנה זהירות ואני מניח שכל עוד לא יתקבלו אינדיקציות אחרות לגבי מצב המשק, השוק יתקשה לפרוץ קדימה".

אתמול נחשף ב"גלובס" כי תהליך המכירה של חברת גולן טלקום צובר תאוצה. כרגע ישנן 3 קבוצות שנכנסו לחדר המידע של החברה: סלקום , פלאפון והוט. פרטנר החליטה שהיא לא משתתפת בתהליך. במקביל מנהלת גולן תהליך של החלפת טיוטות מול עורכי הדין של החברות, כאשר כרגע המטרה היא להגיש הצעות בסוף החודש. בקרב המשתתפים בתהליך מתגברות ההערכות כי כרגע לסלקום יש יתרון מובנה על פני החברות האחרות.

ויקטורי רשמה עלייה חדה לאחר שהודיעה כי היא רוכשת 5 סניפים מרשת מגה.

בית ההשקעות האמריקאי דרקסלר המילטון השיק השבוע סיקור על מניית טאואר . ההמלצה עומדת על "קנייה", במחיר יעד של 28 דולר, פרמיה משמעותית על מחיר השוק.

חברת כיטוב פארמה הודיעה היום כי השלימה את גיוס 150 הנבדקים הראשונים בניסוי הקליני שלב III של החברה בתרופה KIT-302. במהלך הטיפול ב-150 הנבדקים הראשונים לא ניצפו אירועי בטיחות משמעותיים.

חברת אלגומייזר , המתמחה בפרסום באינטרנט ובאופטימיזציה של קמפיינים, המונה כיום כ-20 עובדים בישראל, מתכוונת לגייס עוד כ-50 עובדים חדשים במיקור חוץ הדרושים ל-Call Centers החדשים של החברה, אותם מקימה החברה בימים אלו בפיליפינים, ובשלב מאוחר יותר, במדינות נוספות. העובדים החדשים מיועדים לתפקידי שיווק ומכירה מול שווקי חו"ל וכן תמיכה טכנית ושרות ללקוחות קיימים במסגרת פעילות ה-Call Centers".

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]