לפיד ל-BBC: תפסיקו להצדיק רצח יהודים - איבדתם את האמון

יו"ר יש עתיד סיים ביקור בלונדון, במהלכו אמר לגורמים בתקשורת הבריטית: "תפסיקו לסקר את ישראל בצורה מעוותת" ■ "אתם נותנים סוג של הצדקה למישהו שמנסה לדקור אזרח חף מפשע בצוואר ולערוף לו את הראש"

יאיר לפיד  / צילום: רויטרס
יאיר לפיד / צילום: רויטרס

יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, סיים היום את ביקורו בלונדון, לשם נסע בין היתר על-מנת לפעול נגד הסיקור המוטה של ישראל. במהלך הביקור נפגש לפיד עם בכירים בממשל הבריטי, וביניהם שר החוץ הבריטי פיליפ האמונד, שרת הפנים תרזה מיי וחברי פרלמנט בכירים. כמו כן קיים לפיד מספר ריאיונות לתקשורת הבריטית ונפגש עם עיתונאים זרים, על רקע הדרך המוטה בה מסקרים את ישראל סביב הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

לפיד אמר לגורמים בתקשורת הבריטית: "תפסיקו לסקר את ישראל בצורה מעוותת. תפסיקו לנסות להצדיק את המתקפה על ישראלים ברחובות".

יו"ר יש עתיד תקף את גורמי התקשורת בבריטניה על הדרך בה הם מסקרים את ישראל סביב גל הטרור בארץ, ואמר להם כי המתקפה שמתרחשת כעת על אזרחי ישראל אינה קשורה לאופן בה הם מנסים להציג אותה: "אין לה שום קשר להתנחלויות, אין לזה שום קשר למדיניות ולפתרון שתי מדינות לשני עמים או לתהליך השלום. זו התקפה אסלאמית, ואנשים הולכים עם סכינים ברחובות במטרה לדקור אנשים רק בגלל שהם יהודים".

במהלך ריאיון שקיים לפיד לרשת החדשות הבריטית BBC עם המראיין סטיבן סאקר, נקלעו השניים לעימות על המסך סביב גל הטרור הנוכחי. "ראיתי כותרת ב-BBC שאומרת שפלסטיני נורה למוות בירושלים, רק לא הזכרתם את העובדה שאותו פלסטיני החזיק סכין כדי להרוג יהודים בגלל שהם יהודים", אמר לפיד לסאקר. "אם כך אתם מסקרים, אז יש בעיה חמורה בסיקור שלכם את האירועים האחרונים. זה התפקיד של גורמי אכיפת החוק לחקור אם הירי היה מוצדק, ולא של ה-BBC. איבדתם אמון ביכולת שלכם להיות אובייקטיבים".

לפיד תקף בחריפות את הדרך בה מנסים בתקשורת הבריטית להציג את המחבלים הפלסטינים ואת פעילי הטרור כקורבנות, ואמר: "האם אתה חושב שאם זה היה קורה בלונדון, זה היה שונה? אם מישהו בא לקראתך עם סכין ומנסה להרוג אותך או להרוג אנשים חפים מפשע לידך, אני בטוח שהשוטר הבריטי היה יורה בו כדי למנוע ממנו להרוג את האזרחים החפים מפשע".

לפיד הוסיף: "החוק, כמו בכל מדינה אחרת, אומר שבכדי להגן על עצמך ועל אחרים אתה רשאי לירות כדי להרוג. זה יפה מצדך לשבת פה ולהעביר ביקורת, אבל אני אומר לך שהם קיצוניים אסלאמיים שהורגים יהודים רק בגלל שהם יהודים".

"מה שאתה עושה עכשיו בשידור זה ניסיון להצדיק את המתקפה על אזרחים ישראלים. לפי איך שאתה מציג את הדברים - ואתה לא הראשון בתקשורת הבריטית שאומר את זה - אתה למעשה נותן סוג של הצדקה למישהו שמנסה לדקור אזרח חף מפשע בצוואר ולערוף לו את הראש", אמר לפיד.