עוד חברת ביומד אמריקאית נרשמת למסחר בת"א - מנקיינד

מנקיינד קורפוריישן שעוסקת בתחום הסוכרת, ושמניותיה רשומות כיום בנאסד"ק, מדווחת על רישום כפול בבורסה בתל אביב

אלפרד מאן / צילום: איל יצהר
אלפרד מאן / צילום: איל יצהר

חברת הביוטכנולוגיה מנקיינד קורפוריישן (MannKind Corporation) הודיעה היום כי הבורסה לניירות ערך בתל אביב אישרה את רישום מניותיה החל מיום 28 באוקטובר, 2015, תחת הסימול MNKD. מנקיינד מתמקדת בגילוי, פיתוח ומסחור של מוצרים טיפוליים למחלות כגון מחלת הסוכרת, לרבות AFREZZA, המאושר על-ידי ה-FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב) והמשווק בשיתוף עם סאנופי.

בהתבסס על שווי השוק הנוכחי של החברה, צפויות מניות החברה להיכלל במספר מדדים של הבורסה לני"ע בת"א, בהם ת"א 75, ת"א 100, ת"א בלו-טק, ת"א טק-עלית ות"א-ביומד.

"אנו מאמינים שהרישום הכפול בבורסת תל אביב יסייע לנו לגוון את בסיס המשקיעים של החברה על-ידי חשיפה ושיפור נגישותנו למשקיעים ישראלים", אמר הקאן אדסטרום, נשיא ומנכ"ל החברה. "הרישום מהווה הרחבה של מערכת היחסים ארוכת השנים בין יו"ר דירקטוריון החברה ומייסד החברה, אלפרד מאן, וענף הביוטכנולוגיה הישראלי, לרבות מכון אלפרד מאן בטכניון (המכון הטכנולוגי לישראל)".

מנכ"ל הבורסה, יוסי ביינארט, אמר: "אנו מברכים את מנקיינד עם הרישום הכפול בבורסה לניירות ערך בת"א, והצטרפותה ל-50 החברות הדואליות הנסחרות בבורסה. למנקיינד קשר מיוחד לענף הביומד הישראלי, באמצעות מייסד החברה אלפרד מאן, מחלוצי תעשיית הביומד בארצות הברית, התומך במשך שנים ארוכות במסחור ופיתוח טכנולוגיות ישראליות.

"אני גאה כי חברה בעלת שווי שוק של מעל מיליארד דולר רואה את היתרונות המשמעותיים של המסחר בבורסה בתל-אביב, ועם רישומה למסחר היא תהיה חלק ממדדי בורסה מגוונים. אני בטוח כי מנקיינד תהנה מהגדלת החשיפה בקרב משקיעים ישראליים, שעות מסחר ארוכות ורציפות, השקעה על ידי תעודות סל וגישה קלה למשקיעים מוסדיים ופרטיים".

עו"ד אילן גרזי, שותף בכיר, ועו"ד תמי חברוני ממשרד עו"ד פרל כהן צדק לצר ברץ, ליוו את רישומה של מנקיינד למסחר בבורסה בתל אביב.

מנקיינד קורפוריישין תישאר כפופה לחוקים ולתקנות של החברות הרשומות בנאסד"ק ושל רשות ניירות ערך בארה"ב. תחת חוק הרישום הכפול הישראלי, חברות ציבוריות הרשומות למסחר בארה"ב יכולות להירשם למסחר גם בבורסה לני"ע בת"א ללא מחויבויות רגולטוריות נוספות.

לחברה מוצר לטיפול בסוכרת המופעל בשאיפה בשם AFREZZA, אשר אושר על-ידי ה-FDA ביוני 2014. ה-AFREZZA הנו משאף קטן ונייד המכיל פורמולציה יבשה של אינסולין אנושי, הנצרך על ידי המטופל בשאיפה לפני הארוחה, המתמוסס במהירות בריאות המטופל והמספק אינסולין במהירות למחזור הדם.