שלום חבר

אילנה דיין, מלכת תוכניות התעודה, תיתן הערב את הזווית שלה ליום השנה לרצח רבין

אילנה דיין/ צילום: דור מלכה
אילנה דיין/ צילום: דור מלכה

אילנה דיין במשדר מיוחד לזכר יצחק רבין, יום ב' 21:15, ערוץ 2 קשת

הערב ייסתמו, ככל הנראה, שידורי הזיכרון המיוחדים לרגל יום השנה ה-20 לרצח יצחק רבין. למה כנראה? כי צפו לגל (קטן) נוסף סביב התאריך הלועזי של הרצח, 4 בנובמבר.

הערב תעלה ותבוא אילנה דיין, המלכה-האם של תוכניות התעודה בטלוויזיה. דיין מתהדרת מראש במשדר נוצץ כיחידה אולי שיכולה לזמן גם את ביל קלינטון, נשיא לשעבר ואולי בקרוב גם "הגבר הראשון" של ארצות-הברית. האם יאמר מישהו מהם משהו שטרם נאמר? כנראה שלא.

ועוד באותו עניין: אחרי שבשבוע שעבר תהיתי כאן בקול רם האם השיבוץ של סרט הכדורסל "אחרי 20 שנה" בערוץ 20, במקביל לשידור בערוץ 2 של סרט בעל אותו השם בדיוק לזכר רבין, היה צירוף מקרים מדהים או שמא בדיחה פנימית של מישהו בערוץ - הם ביקשו ממני לציין שהם משדרים גם תוכניות זיכרון פר-אקסלנס. אז אמש היו אלה כרמי גילון ואיתן הבר שעסקו בנושא. הערב ישודר שם ב-23:00, הסרט "רבין-פרס, הכול אישי", לא בדיוק סרט זיכרון, ובכל זאת הם הצליחו להגיד "רבין" בלי להשתעל - גם זה ראוי לציון.

שתפו אותנו, חברים

"למות על החיים", יום ב' 21:05, ערוץ yes דוקו

תגידו, אתם שם בערוץ הדוקומנטרי של חברת הלוויין - יש משהו שאתם רוצים לספר לנו? סוף העולם מתקרב? אסטרואיד? חייזרים?

למה אני שואל את השאלות הקיומיות האלה דווקא את החבר'ה מה"דוקו"? כי בעודי ממתין בדריכות לסרט של ציפי ברנד על הניסיונות המוצלחים יותר או פחות שלנו לזכות בחיי נצח, הם מפגיזים עם סדרה מצחיקה ומעוררת מחשבה על המוות!

הפעם המקור הוא נורבגי, והוא בודק תיאוריות, מיתוסים, השפעה על התודעה האנושית וכל מה שקשור לרגע ההוא שבו נפסע אל תוך מסדרון מואר - או שלא.

מעבר לנושא המורבידי, קשה שלא לתהות על הפריחה בתרבות הסקנדינבית: ספרים, סרטים וסדרות נובעים בשפע ממה שנראה, על פניו, כמקום הכי משעמם בעולם.

* ציון: 9