20 אלף בתים נותקו שוב מחשמל נוכח "מטח הגשמים"

(עדכון) - חח"י: "חברת החשמל ממשיכה לעבוד במתכונת חירום" ■ גורמים בוועד העובדים: "השרים והרגולטורים לדורותיהם מעדיפים להעביר את הטיפול בחברת החשמל מאחד לשני, במקום לטפל בבעיה"

חברת החשמל הודיעה היום (ד') כי כ-15 אלף בתי אב נותקו היום מחשמל נוכח "מטח הגשמים". לאחר מכן עלה המספר ל-20 אלף. לדברי החברה, אין צפי לגבי מועד תיקון התקלות.

"בשל מטח הגשמים שהחל הבוקר ופגיעת ברקים בתחנת המשנה הרצליה, נפגעו מספר קווי מתח גבוה באזור המרכז, והשרון", נכתב בהודעת החברה. "צוותי חברת החשמל מטפלים בתיקון המפגעים ולהחזרת אספקת החשמל. כעת יש כ-20 אלף משקי בית ללא חשמל. מדובר במצב דינמי ומשתנה. לגבי צפי, נעדכן בהמשך. בשל הצפות ופקקי תנועה בחלק מהאזורים, יש קשיי נגישות למקום הפגיעות ברשת, מה שמאריך את משך זמן החזרת החשמל. חברת החשמל ממשיכה לעבוד במתכונת חירום".

גורמים בוועד העובדים של חברת החשמל אמרו היום בשיחה עם "גלובס" כי "התרענו מעל כל במה אפשרית שזה מה שיקרה בסופה הקרובה. השרים והרגולטורים לדורותיהם מעדיפים להעביר את הטיפול בחברת החשמל מאחד לשני, במקום לטפל בבעיה. אז זה מה שקורה, והתושבים הם אלו שסובלים".

"מדובר בביזוי הציבור וביזוי כנסת ישראל אחרי ההבטחות שניתנו אתמול בוועדה לביקורת המדינה", אמרה ח"כ אלהרר, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה. "מדובר בזלזול בציבור ובכנסת ישראל. אתמול בדיון שהתקיים בוועדה לביקורת המדינה הבטיח מנכ"ל חברת חשמל להעביר נתונים מדויקים בכל בוקר לוועדה לביקורת על מספר המנותקים ומצבם. הנתונים לא הגיעו עד שעה זו לוועדה ואנו עדים למספר רב של מנותקים חדשים.

"בושה וחרפה לחברת חשמל על התנהלותם המבזה. 15 אלף תושבים מנותקים ברגעים אלו, על אף מזג האוויר הסביר ועל אף הזמן הרב שעבר מאז תחילת הסופה,זו הוכחה נוספת להתנהלות המבזה והמזלזלת של חברת חשמל. לא רק שהטיפול לא הסתיים, אלא המשבר העמיק והטיפול לא נראה באופק. אני קוראת למנכ"ל חברת חשמל באופן מידיי לתת דין וחשבון לוועדה לביקורת המדינה כפי שהתחייב אתמול בבוקר".

כתבות נוספות בנושא:

כל התירוצים של בכירי ועובדי חברת החשמל למחדל הניתוקים

דעה: כך נעיף לכלא את מיקו צרפתי בסערה הבאה

מיקו צרפתי לפני שבועיים: "חכו תראו מה יהיה בסופה הבאה"

שכר עובד חברת החשמל גבוה ב-159% מהממוצע במשק

דעה: כדאי מאוד להקשיב לצרפתי