רשת הכלבו Sears תשיק פעילות סחר דיגיטלי בישראל

בשנים האחרונות פעלה החברה בישראל דרך מרכז פיתוח על בסיס רכישת חברת Delver הישראלית ■ את הפעילות בישראל תנהל עינת נמש, ששימשה ב-5 השנים האחרונות כמנהלת השיווק של קוקה-קולה ישראל

רשת הכלבו Sears / צילום: בלומברג
רשת הכלבו Sears / צילום: בלומברג

שחקן קמעונאי דיגיטלי חדש בישראל? רשת בתי הכלבו האמריקאית Sears מתכננת להשיק פעילות סחר דיגיטלית בישראל, על בסיס פעילות מרכז הפיתוח הקיים שלה - כך נודע ל"גלובס". החברה האמריקאית החלה את פעילותה בישראל לפני 5.5 שנים, כשרכשה את הסטארט-אפ Delver, שהיה על סף סגירה.

המרכז הישראלי פעל בשנים האחרונות לפיתוח תחום המסחר המקוון עבור הרשת האמריקאית. כעת בוחנים ברשת האמריקאית כניסה לפעילות מכירות בישראל, אך לא כזרוע מקומית של Sears, אלא כהישענות על טכנולוגיות שפותחו במרכז הישראלי ומתוך מטרה לקדם פעילות של מסחר חברתי (Social Commerce).

רשת Sears מפעילה עשרות בתי כלבו בארה"ב, שמוכרים מוצרים בתחומים מגוונים - מביגוד והנעלה, דרך מוצרים לבית ולגינה ועד למוצרי חשמל. אף ששמה פחות מוכר לצרכן הדיגיטלי הישראלי, האתר שלה נחשב לאחד מאתרי המכירות המובילים בארה"ב. כעת היא כאמור מנסה להעתיק את ההצלחה לישראל, אך בוחנת דרכים חדשות לעשות זאת.

את הפעילות המקומית תנהל עינת נמש, מי ששימשה ב-5 השנים האחרונות כמנהלת השיווק של קוקה-קולה ישראל. נמש הובילה בתפקידה מספר מהלכים משמעותיים, ובהם אירועי Summer Love, מפעל המיחזור של קוקה-קולה, והשקת קמפיין השמות של קוקה-קולה בישראל.

לדברי נמש, "מדובר במהלך פורץ דרך מצידה של Sears, שעיקר פעילותה מתרכז בארצות-הברית וכעת פניה לשווקים בינלאומיים נוספים. ישראל תהיה המדינה הראשונה, אשר אליה Sears פונה, וככזו ייבחנו פלטפורמות מסחר חדשניות שמותאמות למאפייני השוק הישראלי, כמו גם חוויות קנייה בשיתוף רשתות חברתיות. אני מאמינה שהחיבור בין חדשנות טכנולוגית להתנהגות צרכנים יכול לשנות את הרגלי הצריכה של הקהל הישראלי ולהביא ערך גדול בשוק הזה".