נעילה מעורבת בבורסה; נייס זינקה ב-8.2%, פריגו ב-4.7%

הבוקר: אופציות המעו"ף לחודש אוקטובר פקעו בעלייה של 0.48% ■ טבע ונייס פרסמו דוחות טובים ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.77 מיליארד שקל

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ה') במגמה מעורבת, כשמדד ת"א 25 סוגר בעלייה ומנגד ת"א 75 רושם ירידה קלה בסיום. הבוקר פקעו אופציות המעו"ף לחודש אוקטובר בשער קובע 1573.74 נקודות, עלייה של 0.48% לעומת שער הבסיס. המסחר בוול סטריט מתנהל תוך ירידות קלות במדדים. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.77 מיליארד שקל.

בתחום המאקרו, הלמ"ס דיווחה היום ששיעור האבטלה ירד בחודש ספטמבר ב-0.1% לרמה של 5.1%.

בתום ישיבה בת יומיים הפדרל ריזרב פרסם אמש את החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית לחודש נובמבר והודיע כי הוא דוחה שוב את שינוי המדיניות המוניטארית והעלאת הריביות ומתיר אותן על כנן ברמה אפסית. הגורמים המרכזיים להחלטה: ההאטה בכלכלה הגלובלית והחולשה בנתונים הכלכליים שפורסמו לאחרונה בארה"ב.

הפד המשיך לשמור על עמימות גם בהודעה הנוכחית והותיר את הדלת פתוחה לאפשרות של העלאת ריביות בדצמבר, כאשר הרמז היחיד בהודעה היה כי "תיתכן העלאה בפגישה הבאה".

טבע מכה התחזיות ומעלה צפי רווחים

מיילן הודיעה אמש כי בית המשפט המחוזי בת"א דחה את בקשתה של פריגו למנוע ממנה להירשם למסחר בבורסה בת"א. החלטת בית המשפט מהווה למעשה הישג למיילן ב"מאבק" שהיא מנהלת עם פריגו על רכישתה.

טבע  דיווחה היום על תוצאותיה ברבעון השלישי. בשורה העליונה הציגה החברה הכנסות של 4.8 מיליארד דולר, ירידה של 5% לעומת הרבעון השלישי ב-2014 ובשורה התחתונה הסתכם הרווח הנקי בכ-1.2 מיליארד דולר, 1.35 דולר למניה, עלייה קלה לעומת הרבעון המקביל. האנליסטים צפו שטבע תדווח על הכנסות של 4.76 מיליארד דולר ורווח של 1.28 דולר למניה. לשנה כולה הצפי הוא להכנסות של 19.43 מיליארד דולר ורווח של 5.32 דולר למניה.

מניות הבנקים בלטו היום בחולשתן. נציין את לאומי  והפועלים.

כלכלית ירושלים מוסיפה לעמוד במוקד לאחר שצנחה אתמול בחדות ברקע פיצוץ במגעים לרכישתה ע"י האחים נקש. הבוקר דיווחה החברה כי תפרסם הצעת רכש חליפין לכלל מחזיקי אג"ח סדרה ו' בהיקף של 400 מיליון שקל, לאג"ח ארוכות סדרה י'. לפי הדיווח לבורסה, המהלך יקל משמעותית על פירעון החובות שלה בשנים הקרובות. בנוסף לכך, בכוונת החברה לפרסם בימים הקרובים מצגת עם תוכנית עסקית לשנים הקרובות, וזאת כהכנה לביצוע הנפקת מניות לציבור שהיקפה ופרטיה טרם נקבעו.

נייס סיכמה היום את הרבעון השלישי של השנה עם עלייה של 6.5% בהכנסות ל-221.1 מיליון דולר, ועלייה ברווח הנקי ל-46.3 מיליון דולר או 75 סנט למניה, טוב מהצפי המוקדם. בנוסף, החברה סיפקה תחזיות רווח לרבעון הרביעי של השנה, ואישררה את תחזית ההכנסות ל-2015 כולה.

פסגות חזר אתמול לסקר את מניות הגז ב"אופטימיות זהירה", והצמיד למניות הסקטור המלצת "תשואת יתר" עם העדפה ברורה לדלק קידוחים .

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]